Bilstereo vägrar starta efter jag kopplat ur den

Duzbrovskiy
18 maj 2012 · 10 Inlägg

Hejsan! Nu har jag ett jobbigt el problem, tror jag.

Jag har precis införskaffat ny baslåda & ett slutsteg. Så tänkte vi bara koppla in allt och se så att allting fungerar innan vi drar alla kablarna.

Sagt och gjort skulle jag koppla in remote kabeln till stereon. Jag kopplar loss kablaget som sitter på stereon & antenn kabeln, och utan att ha kopplat in remote kabeln eller något, så får jag för mig att testa stereon igen. Så jag kopplar in kablaget igen & antenn kabeln, och stereon är sten död. Startar inte alls. Inte det minsta lilla ljus alls. Alla säkringar är hela i motor utrymmet & den som sitter på stereon är också hel.

Har dock ingen ström i någon kabel i kablaget, vilket jag tycker är väldigt skumt. All annan elektronik fungerar. Finns det några mer säkringar?

Så min fråga;
Jag har alltså kopplat ur stereon i 2-3 minuter, sedan kopplat in den igen och startat bilen. Då fungerade ingenting. Alla säkringar är intakta. Finns det några säkringar förutom de i motor utrymmet & på själva stereon?

Tack på förhand. Har en volvo 850 med en Pioneer DEH 2300UB.

marschvin
19 maj 2012 · 15 Inlägg

Titta efter så att ingen stöldskyddspanel har släppt medans du monterat ur den, du kan råkat tryckt lös en sådan.
Om det har hänt så är det bara att trycka tillbaka den. Morfar min råkade ut för detta i sin Ford Focus något år sedan. Ofattbart svårupptäckt problem om denna panel fortfarande sitter någolunda på plats.

Senast redigerat av marschvin (20 maj 2012)

De som påstår de inte har råd med en fin bil, är enbart för lata för att göra uppoffringar.
Bilar har man aldrig råd med om man prioriterar dem sist.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang