Airbag lampan lyser för länge

audia495
21 maj 2012 · 10 Inlägg

hej jag har en audi a4 från 95 airbaglampan lyser förlänge o har därför fått nedslag på besiktningen någon som har något förslag på vad som kan vara fel? smile tack på förhand

VD-Design
21 maj 2012 · 1 324 Inlägg

Kollat felkoderna? smile

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
tonimakaroni
21 maj 2012 · 747 Inlägg

Lyser förlänge? Slocknar den inte eller gör den det?
Hur länge lyser lampan?

/ Toni Larsson
audia495
21 maj 2012 · 10 Inlägg

DiZturbed skrev:
Kollat felkoderna?

har inte tillgång till mycket material hemma men kan nog kolla felkoder i skolan smile men vet inte hur man läser av dem smile

audia495
21 maj 2012 · 10 Inlägg

tonimakaroni skrev:
Lyser förlänge? Slocknar den inte eller gör den det?
Hur länge lyser lampan?

den lyser i ungefär två till tre minuter har inte riktigt agit tid men kan tänka mig något sådant sedan slocknar den helt och börjar lysa igen när man tagit ur nyckeln o sätter i den igen o startar bilen sen stängs den av samma tid varje gång smile

Presidento Of World
21 maj 2012 · 3 336 Inlägg

audia495 skrev:

tonimakaroni skrev:
Lyser förlänge? Slocknar den inte eller gör den det?
Hur länge lyser lampan?

den lyser i ungefär två till tre minuter har inte riktigt agit tid men kan tänka mig något sådant sedan slocknar den helt och börjar lysa igen när man tagit ur nyckeln o sätter i den igen o startar bilen sen stängs den av samma tid varje gång smile

Tror att nån verkar ha "tjuvkopplat" till någon annan strömkälla (Lampa) för att inte få nedslag på bes., då jag antar att den lyst konstant tidigare.

Det är vad jag tror iallafall!

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
jonas_ahman
21 maj 2012 · 309 Inlägg

ja den ska inte visa att den har fel på det sättet iallfall, ska enligt autodata slockna efter nån sek om den fungerar och lysa konstant om den är trasig

Läser och släcker felkoder. pm för info
audia495
22 maj 2012 · 10 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Tror att nån verkar ha "tjuvkopplat" till någon annan strömkälla (Lampa) för att inte få nedslag på bes., då jag antar att den lyst konstant tidigare.

Det är vad jag tror iallafall!

vi har bytt instrumentpanel för inte så länge sedan men det var samma fenomen på den gamla smile hur menar du ungefär som o koppla den via oljetryckslampan eller då ?smile

audia495
22 maj 2012 · 10 Inlägg

jonas_ahman skrev:
ja den ska inte visa att den har fel på det sättet iallfall, ska enligt autodata slockna efter nån sek om den fungerar och lysa konstant om den är trasig

jo precis men hur kan man kolla det ska man koppla in obduttaget o felsöka då smile ? eller kan man kolla det på något annat sätt genom att mäta eller så ?smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 maj 2012 · 17 636 Inlägg

Segt men låser och hänvisar till.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=244889

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang