4170
Sök

AKUT - Larm startar hela tiden på V70N -00

47 Inlägg
15 maj 2012
Trådstartare
Nu har larmet startat på bilen säkert 20 ggr idag helt utan anledning och man börjar bli trött på att stänga av skiten.

Det började bara helt plötsligt idag, aldrig fellarmat innan. Någon som vet vad det skulle kunna vara eller om man kan koppla bort det enkelt på nått vis?

Tacksam för snabba svar, så slipper jag arga grannar imorgon när det har stått igång hela natten och tjötit! big_smile

Mvh Tony

A.Sörman
1 299 Inlägg
15 maj 2012
Du håller inne knappen nere vid ac längst ner på panelen med tändningen på. Tror jag det är så står det sänkt säkerhetsnivå i displayen
det får du göra varje gång du har kört med bilen så får du tyst på den. va det är för fel vet jag inte

Här är en bild knappen i mitten

http://www.google.se/imgres?q=panel+v70 … 6,s:0,i:83
Senast redigerat av Drunk (15 maj 2012)

27 Inlägg
15 maj 2012
Saker som slår mig spontant: glappa dörrkontakter som får larmet att tro att någon gjort inbrott
Något som rör sig inne i bilen som får larmet att aktiveras (mest troligt)
Om du vill vara säker på att larmet är tyst över natten, och inte har tid att felsöka -> dra ur batteriet

Är ingen expert på Volvo, utan baserar snarare på hur det fungerat på andra bilar jag skruvat på.

Stölle
199 Inlägg
22 maj 2012
På gamla modellen V70 iaf, så är övre tråden i elslingan på bakrutan kopplad till larmet, och det blir lätt mikroskopiska skador i den, och när detta inträffar så tror larmet att nån har slagit in rutan o börjar att larma. Farsan hade detta problem på sin 97a och det fanns reparationskitt på Volvo att köpa, en liten (svindyr) burk silverfärg.

Jag anar ugglor som får kläder.

Sök