3684
Sök

Hjälp and GAS silver c2

385 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
Tja!
Har ett GAS silver c2 slutsteg men jag hittar inte några spec på det. Jag har googlat och fått upp att det ger 604rms vid 2ohm på en sida medans på en annan sida stod det 550 rms vid 2ohm, så några säkra källor sökes samt om någon utav er har några erfarenheter av detta slutsteg och något speciellt bas element det funkar fint med?

Tack på förhand!

MVH

21 761 Inlägg
27 maj 2012
590 WRMS i 4 Ohm bryggat, det tror jag man kan anse som "mest rätt". Den siffran står på flera ställen och sättet att ange stegets specifikation på vissa ställen känns som att man har angett det som står i stegets manual eller produktinformationen hos BRL. smile

Kanske någon har manual till det steget, vi får väl se.
Senast redigerat av Drönirettab (27 maj 2012)

385 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
590 WRMS i 4 Ohm bryggat, det tror jag man kan anse som "mest rätt". Den siffran står på flera ställen och sättet att ange stegets specifikation på vissa ställen känns som att man har angett det som står i stegets manual eller produktinformationen hos BRL. smile

Kanske någon har manual till det steget, vi får väl se.

Okej! Jag hitta detta från bilsport något som kan stämma? http://www.bilsport.se/news.php?id=33716

21 761 Inlägg
27 maj 2012
Okej. En sån där kubmätning borde man kunna lita på, det tillhörde ju de mer seriösa mätmetoderna förut som jag förstår. smile

385 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Okej. En sån där kubmätning borde man kunna lita på, det tillhörde ju de mer seriösa mätmetoderna förut som jag förstår. smile

Okej! Då litar jag på den. Du har ingen erfarenhet av steget?

MVH

21 761 Inlägg
27 maj 2012
Nej, ingen erfarenhet av det steget alls. smile

385 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Nej, ingen erfarenhet av det steget alls. smile

Okej tack ändå!

MVH

16 197 Inlägg
27 maj 2012
de steget är enligt mig ett bra steg smile   hade 3st såna förut som drev hela framsystemet i min mattsvarta jetta.

sen går de inte att brygga i 2ohm, då kommer de brinna.

har för mig att de lämnar 2*220 wrms i 4 ohm.
Senast redigerat av evilaudio (27 maj 2012)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

55 Inlägg
27 maj 2012
Hade ett sånt steg fram tills för nån månad sen, körde det som monoblock till en B2 Audio AS12.

Det du måste tänka på är att ALDRIG lasta lägre än 4ohm om du bryggar det, annars ryker det transistorer vilket kan bli dyrt om du inte känner rätt folk. Jag köpte mitt steg begagnat och trasigt för en mindre summa pengar, men efter ~700:- i reservdelar och en tur in till pappas lödkontor så funkade det klockrent igen.

Som sagt, ett väldigt bra steg om man använder det rätt! smile

Untzuntz

385 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
Okej tack för båda svaren! Då är alltså max 432rms i 4ohm bryggat man vågar köra då?

odega: Skulle du rekomendera den setupen du hade?

Förresten kan man stänga av det blåa ljuset??? Lyser ju upp hela bilen invändit på kvällen.

MVH
Senast redigerat av volvo142-73 (27 maj 2012)

55 Inlägg
27 maj 2012
volvo142-73 skrev:
Okej tack för båda svaren! Då är alltså max 432rms i 4ohm bryggat man vågar köra då?

MVH

590w RMS får du ut om du kör en 4ohms bas! smile

Jag skulle definitivt rekommendera den setupen, speciellt nu när elementet bara kostar 1499:- på blekingebilradio. Bygg en låda på 65l med en 25cm lång 4" aeroport (exakt vad jag hade) så kommer det dunka riktigt gött! smile

Untzuntz

385 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
odega skrev:
volvo142-73 skrev:

MVH

590w RMS får du ut om du kör en 4ohms bas! smile

Jag skulle definitivt rekommendera den setupen, speciellt nu när elementet bara kostar 1499:- på blekingebilradio. Bygg en låda på 65l med en 25cm lång 4" aeroport (exakt vad jag hade) så kommer det dunka riktigt gött! smile

Okej får bli nästa projekt efter de jag provat att bygga med en riktig budget bas. Vill bygga ett par lådor och prova mig fram med lite billigare grejer innan jag startar mer seriöst och kan satsa mer pengar i detta. Men tack så hemskt mycket för låd och element tips!! Du har inga videor på ditt system? Får man fråga varför du bytte slutsteg?
Kika på Bilder på ditt bygge och du har väl slotport? Eller prova du med slotport efter aeroport, vice versa.

MVH
Senast redigerat av volvo142-73 (27 maj 2012)

55 Inlägg
27 maj 2012
Video på setupen (dock var min lågnivåkabel trasig då, ena kanalen var tvärdöd, pumpade på bra mycket bättre efter att jag bytt ut den):

http://www.youtube.com/watch?v=dg998pbF … ature=plcp

Bytte upp mig till ett B2 Audio Mono MKII, ville åt lite mer effekt! wink
Får ut 1800w RMS i 1ohm med de nya vilket är med än 3ggr så mycket som C2-steget! smile

Här är en bild på min nästa setup:

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1649025

Untzuntz

385 Inlägg
28 maj 2012
Trådstartare
odega skrev:
Video på setupen (dock var min lågnivåkabel trasig då, ena kanalen var tvärdöd, pumpade på bra mycket bättre efter att jag bytt ut den):

http://www.youtube.com/watch?v=dg998pbF … ature=plcp

Bytte upp mig till ett B2 Audio Mono MKII, ville åt lite mer effekt! wink
Får ut 1800w RMS i 1ohm med de nya vilket är med än 3ggr så mycket som C2-steget! smile

Här är en bild på min nästa setup:

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1649025

Svårt att få en riktig uppfattning av videon men den rör på sig iaf. Du säljer inte din b2?

Jo mer mos är sköjj!

Mvh

55 Inlägg
28 maj 2012
volvo142-73 skrev:
Svårt att få en riktig uppfattning av videon men den rör på sig iaf. Du säljer inte din b2?

Jo mer mos är sköjj!

Mvh

B2-basen är såld sen ett par månader tillbaks! smile

Med tanke på att den setupen fick taket på min passat att flexa så duger de nog! wink

Untzuntz

Sök