2597
Sök

MB C250 99 ODBII kontakt placering?

330 Inlägg
29 maj 2012
Trådstartare
Kontakten kan tydligen sitta på två ställen, i (förar?)fotbrunnen, eller ute i motorutrymmet, längst upp till höger, i en plastburk. (Sitter kontakten där ute är det en MB specifik rund kontakt.) Jag har inte ens rätt plastburk, jag har en annan dosa till säkringarna där, så jag antar att min kontakt ska sitta invändigt, men fan om jag hittar den.
Måste säga till STS systemet att bältessträckaren är bytt på förarsidan, så att lampan slocknar. Det räckte tydligen inte med att byta den... :- (

Någon som vet var den attans kontakten gömmer sig, och kan förklara så att ett fullblodspucko som jag fattar?
B!

330 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
Ingen som vet? Eller är det för lite info från min sida som gör att folk som vet inte vågar svära på att den sitter på samma ställe i min som i deras åk, och därför drar sig för att svara? I så fall, vad är det för info som saknas?
B!

330 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
Nå, jakten är slut. På (min) 99'a(n) sitter kontakten längst uppe till vänster (bilens höger) under ett runt plast-lock med uttag för en 13mm (tror jag) hylsa. Locket satt inte hårdare än att man fick av det med handkraft, utan verktyg. Där under satt Mercedes eget runda diagnostik-uttag. Så då finns det tre ställen kontakten kan sitta på. Min Hayes manual anger en plastlåda på bilens vänstra sida, där jag bara har en liten säkringsbox.

B!

Sök