är väll dags för att lyfta denna tråd lite
ägt bilen ett tag men den har stått på parkeringen och sätt ledsen ut sen jag köpte den
fram till i går så hade den bara rullat 4mil i min ägo
men igår slog jag liv i den och åkte till polarns företag och började försöka räta ut alla skit grejer
en sak man kan konstatera efter en heldag i verkstaden med den är att det finns att göra
men mycket är fixat nu
när jag köpte bilen så ville inte lådan riktigt vara med (aut)
men såg direkt vad felet var så igår gjorde jag rent växelväljargivaren
slipade rent kontakt ytorna med 400papper och fettade in allt och monterade ihop den
och allt fungerade perfekt utan minsta krångel
även monterat orginal luftfilterbox
satt ett defa patriot 8xx larm vid inköpet som kopplades ur alla stereokablar telfon kablar och annat skit som satt monterades bort
såg rent förjävligt ut under brädan men nu ser det riktigt trevligt ut mot förut
gjorde ett oljebyte fixade lampor och små plock
polarn damsög ur bilen oxå
enda som är kvar nu är att byta airbagringen
beställde en R-ratt till den som inte hunnit kommit och orkar inte riva allt 2gånger
så vad jag kan se fattas inget för att bilen ska se ut som en äkta t5r

sitter R stolar och baksäte mocka inlägg och spakställ med mocka inlägg
armstöd med mocka inlägg
denna bil har varit tänkt att bli min tants redan vid inköpet men eftersom vi haft 2bilar som fungerat så har denna inte behövt
men gav bort min gamla vento till lillebror när vi inte hade behov av 2bilar en sväng
men nu ska tanten pendla 7mil om dagen och behöver ha sin bil
så derför kommer denna bil bes nästa vecka sen får man se vad som behövs fixas
allt är genomgått så långt det går
känns trevlig på vägen osv
det som ska göras nästa vecka är att hänga i lite stereokablar och montera stereo osv men det är ett senare projekt liksom att fixa handsfack och lite sånt små pill