Tona Lyktor

it_mutt Avstängd
7 juni 2012 · 10 388 Inlägg

M_icke_ skrev:

it_mutt skrev:

M_icke_ skrev:

Vad tjänar du på att veta hur många % de tonar? När du sprayar ser du ju direkt när du lägger färgen hur mörkt de blir. Då e de bara o välja. Alla som kan hantera en sprayburk klarar nog detta.

För sakens skull låt säga att jag kollat runt och kommit fram till; ptja 20% blir bra (för vi säger för sakens skull att att jag hittat det någonstans på nätet).

Jag sprayar en gång, blir inte tillräckligt (inte de 20% jag är ut efter), en gång till, fortfarande inte tillräckligt och en gång till...faen...dom blev mörkare än vad jag ville. Givetvis bara som rent exempel.

Men där kommer också finessen med att veta hur mycket det tonar, då påståendet var; "du ser exakt hur mycket det tonar när du lägger varje lager." och mitt påstående var; lägger du ett lager för mycket är det bara att börja om.

Där har du vad -jag- ser som fördelen med att kunna kolla upp precis vad jag vill ha, köpa det, sätta dit och direkt få det som jag vill ha det. Det handlar inte om att det är svårt att ta bort färgen igen eller liknande, utan bara att jag helt enkelt anser film vara smidigare.

Men som jag påpekade så är det givetvis en smaksak, vilket ger att vi båda faktiskt får lov att tycka olika wink

Haha att man ser exakt hur mycke innebär inte att man ser att det är 24,6%tonat utan att man ser hur bra de täcker.

Sprayar du ett lager o tycker de e för ljust så sprayar du så mycke mer du tycker att de behövs. Hur svårt är detta? Du lägger ju bara jättetunna lager och du kan lägga hur tunnt du vill så de e inte direkt som att de e för lite o nästa lager gör de för mycke. Skulle de nu bli åt helvete så kan man som sagt ta bort de med Aceton.

Spraytona ett par baklampor tar ca 30min om man vill ha dom kolsvarta o då e de inräknat torktiden.

Vilket jag personligen tycker är pissfult (om det nu är ok att jag tycker det?)

Du missade också hela biten med att -om- det blir mörkare än du vill ha det (av vilken anledning det nu än må vara) så får du börja om igen.

Vad är det som inte går in i att -jag- tycker det är smidigare med film? Förstår inte varför du försöker "vinna över mig", för det kommer inte hända.

Du får absolut tycka det är smidigare med färg, men jag gör det inte. Jag tycker det är smidigare att kunna kolla upp precis vad jag vill ha mao exakt hur tonat jag vill ha det, kolla upp precis hur det kommer se ut på min bil, köpa det, sätta dit det och få det just precis som jag vill ha det (igen).

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
jockejr
7 juni 2012 · 35 Inlägg

Jag beställde 8% smoke 0,2mm toningsfilm från soyafilm.se till min ceed som jag tänkte lägga på framlyktor och dimljus. Köpte en gummiskrapa också och en vanlig hårtork har jag nallat av flickvännen. Hur e det med såpavatten egentligen?, bara så det får lite glid?.

Darkus
7 juni 2012 ·

Försökte sätta film på min bak men det gick fan int. Så det blir toning med sprayburk. Köper ett par beggade bakljus på skroten åxå som ja kan sätta på vid besiktningen.

volvo_1987
8 juni 2012 · 1 675 Inlägg

SpanishBull skrev:

volvo_1987 skrev:
film så klart! lätt att montera och lätt att ta av. Snyggt blir det med smile Sen beror det på var du köper det med, har mängder om det behövs wink

Vad säljer du för några?

pm:a mig så tar vi det där smile men där ni andra köpt eran film, ni har blivit rånade typ =P

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
volyota
8 juni 2012 · 241 Inlägg

finns bara en fråga  VARFÖR    försämra något som redan är dåligt

jeppe12
8 juni 2012 · 42 Inlägg

volvo_1987 skrev:

SpanishBull skrev:

volvo_1987 skrev:
film så klart! lätt att montera och lätt att ta av. Snyggt blir det med smile Sen beror det på var du köper det med, har mängder om det behövs wink

Vad säljer du för några?

pm:a mig så tar vi det där smile men där ni andra köpt eran film, ni har blivit rånade typ =P

du kan inte tänka dig att säga var du köpt?

volvo_1987
8 juni 2012 · 1 675 Inlägg

En kompis i usa skickade en låda till mig, var han köpt det vet jag ej =/

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang