1405
Sök

Stark radio antenn

2 712 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
Tjenare tänkte fråga ifall någon vet vart man kan få tag på en radio antenn som man kan montera invändigt t ex i bagaget?

Har en antenn som åker upp på min bil, felet är bara att den nya stereon inte skickar någon signal till den så den åker ej upp så får ej in någon radio alls.. så ifall någon vet förslag på nån någorlunda billig antenn för invändig montering i bagaget?

Plötsliga stoppet är det som dödar..

1 160 Inlägg
13 juni 2012
sitter garanterat en strömsladd vid antennen koppla den till en lampa eller en strömkälla som ej har ständig +

2 712 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
Jo men sen är det också det att antennen är trasig eller ah det är något med motorn så när den försöker åka ner igen så måste du gå ut och pressa ner den för hand.

Eller kan jag istället lägga en + kabel så den alltid får ström men istället sätta en strömbrytare jämte ratten?

1 160 Inlägg
13 juni 2012
sätt ström på den så den åker upp sen ta  väck strömmen så slipper du tomt batteri

2 712 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
Ja men jag vill ej ha den uppe hela tiden, jag lyssnar nästan aldrig på radio, vill mest ha det ifall man t ex vill höra på några nyheter eller ifall t ex morsans ska låna bilen smile

Kör på en strömbrytare som du sa smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

2 024 Inlägg
13 juni 2012
Kör upp den, gör rent och smörj in den, sen funkar det nog bättre.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

2 712 Inlägg
14 juni 2012
Trådstartare
Expoze skrev:
Kör upp den, gör rent och smörj in den, sen funkar det nog bättre.

Redan testat detta... tänkte plocka bort antennen någon dag så jag kommer åt att smörja exakt överallt..

Sök