16 juni 2012
Trådstartare
Tjabba. Har precis fixat mig en volvo 945 efter mycket jobb!
Och har lite funderingar angående den. Jag har nollkoll på bilar och hoppas på att kunna lära mig genom sådana här sidor, böcker,tips etc.
Men jag undrar lite angående Turbon. När aktiveras den? Märker av ibland när jag trycker ner gasen på 2an att den drar på så länge man inte har för mkt folk i bilen. Men hur kan man veta när den går igång så man slipper slösa all soppa när man gasar upp. (Fattig student u know). Och när ja drar iväg med den på 2an så varvar jag över 3000 varv. Känns inte så värst bra?
Sen undrar jag hur komplicerat det är att installera ett larm i en bil? Vad krävs, vad ska man tänka på, ngra bra sidor att checka?
Har även börjat kolla in högtalar osv. Fick även en bok av min käre far angående hur man osv. Men enligt den ska man börja skära ut hål i bildörrarna osv. Ingenting jag riktigt känner för att göra på min nya(Gamla 95a) bil. Utan jag har funderat på att bulta upp ett par lådor i taket och låta högtalarna vara där? Och låta en woofer stå i bagagutrymmet. Sen kanske byta ut panelhögtalarna, men låte dörrhögtalarna vara alt koppla ut de. För jag har ingen lust att börja dra sönder bilen som den nybörjaren jag är.
Sen undrar jag vad som kan hända när man sladdar runt? Körde lite på blött grus, nyfiken som jag var. Men fick höra att det inte skulle vara så bra. Så jag undrar vad som kan hända när man sladdar på grus/snö/sand? Vad ska man tänka på. Vilken växel är optimal att köra på samt hur mkt ska man ungefär ligga på i varv?
Har länge användt det här forumet som hjälp. Men har nu äntligen reggat mig och vill nu börja lära mig. Så jag litar på er expertis. Tack!/Johnnyboy.