1402
Sök

Finns det nåt sånt här?

4 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
Finns det nån 12v adapter till ciggpluggen som har nåt sorts inbyggt batteri som laddas när tändningen är på och som sedan kan ge ström en liten stund när tändningen är av?
Skulle behöva nåt sånt eftersom jag inte har konstant ström i bilen och vill inte ha tändningen elller motorn igång  hela  tiden när när jag använder min handsfree som får ström från 12v.

Hur länge pratar vi om?

En http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … are-39724/ kanske skulle funka? (15sek)

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

4 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
Tack för svar men, nja... 15 sekunder är lite för kort tid. Gärna kanske 15 minuter typ. Skulle det inte gå att bygga ett uttag med en 12 volts hane och en hona uttag och ett batteripack imellan på nåt sätt?

443 Inlägg
13 juni 2012
Är det inte lättare bara att koppla ett 12 volts uttag direkt till bilbatteriet då?

Vad är det för bil? Att börja härja i elektroniken på en nyare bil är nog inget att rekommendera 

Kanske lättare att köpa en batteridriven handsfree ? smile

För Volvo i tiden
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.

4 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
Jag har en vw tiguan 2009 och vi helst inte mecka med elen. Jag har en belkin air cast som handsfree och den funkar kanonbra ända tills jag stänger av tändningen då bryts kontakten.
Kan ni rekommendera en bra lösning förutom att mecka med uttagen och elen i bilen?

Bra och bra, svårt att få till något när man inte vill göra ingrepp i bilen (fullt försåtligt att du inte vill i en -09)

Men litet 12v batteri (typ från moppe) i mittkonsol  t.ex.  som under färd laddas via cigg. uttaget ... riktigt bökigt och inte optimalt, men en lösning smile

För Volvo i tiden

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
16 juni 2012
Det borde väl gå att ansluta ett uttag helt utanför bilens vanliga elektronik? Hängsäkring vid batteriet bara.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök