1389
Sök

Peugeot 406 -04 fläkten på max hela tiden

4 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
Hej!

Körde igår på motorvägen när kupefläkten gick upp i fullvarv och nu kan jag inte ställa ner den inte i något läge. Inte ens om jag slår av AC.

En jäkla skitbil och nu hamnar den snart på sjöbotten. Vad jag fattat kan detta problem bero på fläktmotståndet kanske? Var i hela fridens namn hittar jag det. Har kollat på passagerarsidan under handskfacket och ser en massa kablar.

Eller kan det vara något annat fel. Hjälp mottages gärna innan jag går in i ett katatoniskt tillstånd...

Det är en Peugeot 406 -04 2.2 Kombi.

Jag blir bara mer och mer osäker på om man ska köpa en fransk bil. Fransmän ska nog göra det dom kan bäst, mat och vin, inte bilar...
Senast redigerat av mken (15 juni 2012)

4 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
Nu har jag letat lite det bör ju kunna vara termomotståndet (om det kallas så) men var sitter det och var kan man billigast hitta ett nytt?

4 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
hmm mer info... Pratat med verstaden som säger att hela fläkten måste bytas då givaren sitter på fläkten... Kostar ca 3500 kr...

En annan verskad sa att kablage samt givare kunde bytas. Det skulle bli något dyrare...

Är det nån som är guru på dessa franska bilar som kan ge mig ett tips?

4 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
Är det verkligen ingen annan kör denna franska bil och vet något om hur jag ska felsöka?

Sök