2050
Sök

Dåligt ljud i bilen

48 Inlägg
19 juni 2012
Trådstartare
Hejsan!

Har en baslåda 12" som drivs av ett mds torque t3 och 4 st högtalare som är från focal polyglass, har ingen aning om hur bra dessa högtalare är då jag inte hittar någon information på de, vet inte riktigt vilken model det är heller men dessa drivs av ett slutsteg märke : MDS X-ite X4 - 4 kanals slutsteg.

Nu är det så att när jag spelar musik i bilen så hör man att det låter mer från högtalarna därbak i bilen än vad basen gör, både monoblocket och slutsteget är ganska nya, då jag inte kan så mycket om ljud kopplade jag bara ditt dom, det satt ett monoblock + slutsteg förut och jag kopplade som det var förut, tycker att basen lätt mycket mer förut än vad högtalarna gjorde.

Nu undrar vad man ska ställa in på slutsteget eller monoblocket för att basen och eventuellt högtalarna ska låta bättre.

Alla tips och hjälp är välkommen.

2 035 Inlägg
19 juni 2012
Ändra fader kanske, lr höj gain på bassteget en aning.

Biljudsveteran sen 1984!

48 Inlägg
19 juni 2012
Trådstartare
provade att höja leveln på basen på monoblocket det blev bättre eller mer bas, men högtalarna låter mycket också och ger ifrån sig "mycket bas" med ett fult bas inge fint bas..

329 Inlägg
19 juni 2012
kontrollera på det 4-kanaliga steget att det inte är en av switcharna som står på LPF

48 Inlägg
19 juni 2012
Trådstartare
Kollade på det nu och switcharna stod i mitten.

48 Inlägg
19 juni 2012
Trådstartare
Har nu fått bra ljud från basen, men det som "förstör" ljudet är musiken som kommer ur högtalarna..det låter inte fint, utan konstigt för "tjockt" ljud om man säger så..

329 Inlägg
19 juni 2012
Slå över switcharna till hpf på det 4-kanaliga steget

48 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
Provade att göra det idag, inge större skillnad, frågade en kompis och han sa att det lät som om jag inte hade ändrat nåt på "treble" i själva huvudenheten, men hittar ingen sån.
Senast redigerat av Latino (20 juni 2012)

Sök