2204
Sök

Byta lampor i instrumentpanel Audi A6 TDI 1997

2 415 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
Tja. någon som kan hjälpa mig och förklara hur jag byter lampor o panelen? nästan helften av alla är döda..

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

996 Inlägg
21 juni 2012
Ska du byta både panel samt lampor eller bara lampor?

Om du ska byta lampor så är det ju inte svårare än att du demonterar så pass mycket saker så du kommer åt alla lampor, köpa likadana samt montera allt tillbaka. Panelen är dock svårare enligt mig, det bästa jag kan skriva är att du får inte vålda då du ska lös med något då jag hört att panelen sitter i väldigt många skruvar som är svåra att se, rätt vad det är så har du något trasigt fäste och det är inte roligt...

2 415 Inlägg
21 juni 2012
Trådstartare
TBergsten skrev:
Ska du byta både panel samt lampor eller bara lampor?

Om du ska byta lampor så är det ju inte svårare än att du demonterar så pass mycket saker så du kommer åt alla lampor, köpa likadana samt montera allt tillbaka. Panelen är dock svårare enligt mig, det bästa jag kan skriva är att du får inte vålda då du ska lös med något då jag hört att panelen sitter i väldigt många skruvar som är svåra att se, rätt vad det är så har du något trasigt fäste och det är inte roligt...

Okey. Tack. jag skall nog bara byta lampor då dom flästa är sönder.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Lastbilschaufför
257 Inlägg
21 juni 2012
http://nordicaudi.com/

Där trycker du på FAQ och sen ELSYSTEM.
Sen letar du reda på en rad som det står "Byta lampor i instrumentpanelen Audi 100/A6"

Förklaring med bilder och skrivet hur man gör smile
Mvh Danne

Edit:
Behöver du byta lampor i någon eventuell AC panel så letar du efter "Byte av lampor i ECC till Audi S4 -94"

Väldigt bra hemsida för dom med Audis smile
Senast redigerat av Danne_nkpg (21 juni 2012)

Four Rings To Rule Them All

Sök