Åldern & sysslan..

PlatinumRacing
10 juni 2012 · 597 Inlägg

21år, 22 i sommar. Jobbar som konstruktör inom produktionsutveckling med en lite bättre position så jag slipper vara någon "cad slav" utan ägnar min tid åt möten, granskning av befintliga och nya underlag samt ändring av specar etc.

Parallellt med jobbet försöker jag ägna tid åt min uppfinning, en ny variant av antistöld system. Prototypen är byggd och fungerar och jag har haft lite förhandlingar ang försäljning av x antal % av idén, har kommit en bra bit på vägen men än finns det en del att vandra innan vi har en produkt ute för försäljning smile

Senast redigerat av PlatinumRacing (11 juni 2012)

mb_pucken
11 juni 2012 · 5 083 Inlägg

23 snart 24 och jobbar sen tre år tillbaka som vw mekaniker. fritiden spenderas på bilen eller husvagnen och även i den.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Tynnerstroem
20 juni 2012 · 345 Inlägg

18 år, säljare på begagnatavdelningen på en större firma här i Stockholm. smile

careau
20 juni 2012 · 1 624 Inlägg

figge_stunter skrev:

LordLife skrev:

klarrre skrev:
Krockat kanske? Det är ju en av de större orsakerna till kroppsskada i vårt yrke.


Det var därför jag frågade, lite nyfiken smile Mycket möjligt med en krock.

Nej nej, ingen krock faktiskt... som tur är! smile
Detta kommer bli en lång historia tror jag, men ska försöka berätta den korta verisonen!

Först fick jag en nervskada i handen (lång/ringfinger) För att jag klämde mig mellan några mjölkbackar och en dörrkarm, undertiden jag var sjukskriven för nerskadan i handen gick min axel ur led (har väntat på axeloperation av mina ledband sedan jag va 15 år (5år alltså) Fick då operationstid för både vänster och högeraxeln. (hade problem med att axlarna gick ur led ofta och normalt ska man opereras efter 3:de gången, vilket min vänster axel hade gjort vid tidpunkten och min högeraxel hade gått ur led ca 20 gånger)
Handen/fingrarna blev bättre men hade fortfarande lite värk i dom och dålig motorik, Läkarna övervägde amputation, men efter en tid så blev dom allt bättre och bättre! Tur för mig!! wink
Operationerna blev gjorda och jag hade tydligen brutit min ledskål i högeraxeln medans vänsteraxeln såg förhållandevis bra ut i jämförelse.. Läketiden gick och jag gick hos sjukgymnast med axlarna, men högeraxeln blev inte riktigt bra, tänkte inte mer på det och försökte leva ett hyffsat normalt liv fast att jag fortarande var sjukskriven... Skulle hjälpa min bästa kompis pappa med att bygga ett hus bara för att sysselsätta mig... Huset skulle byggas i timmer, och vi skulle använda traktor med kran för att lyfta paketen med timmer, jag surrar runt ett band runt den och han lyfter men så fastnar jag med handen i ett utav repen och blir hängandes i högerarmen som då också slits ur led... får slå tillbaka axeln och lossas som ingenting... fast att jag inte kunde använda armen alls på några veckor.

Några veckor senare åkte jag in till akuten pga att axeln inte blev bättre, och då konstaterade dom tillslut att axeln hade brutits på flertalet ställen... (detta va någongång i maj/juni 2011) Och fick så sent som förra veckan reda på att jag ska opereras den 27/10 och därefter en till operation på skulderbladet om ca 6 mån- 1 år...

Sådär, vet inte alls hur texten blev eller om ni förstår något, men hade lite brottom så blev kanske inte så välformulerat! wink hehe


Och förlåt för OT! tongue

Fyfan! Lite sen kommentar kanske men, hur mår du idag?

blomisen
20 juni 2012 · 735 Inlägg

24 år i augusti, jobbar på autoexperten och gjort det i 3.5 år. smile

På fritiden blir det mycket fiske och billjud. smile

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.
Volvo V60 "Ocean race" (2015)
careau
21 juni 2012 · 1 624 Inlägg

blomisen skrev:
24 år i augusti, jobbar på autoexperten och gjort det i 3.5 år. smile

På fritiden blir det mycket fiske och billjud. smile

Autoexperten vart? :]

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang