2168
Sök

Fråga om problem med elhissar s70 -98

1 Inlägg
21 juni 2012
Trådstartare
Mina elhissar har vart kassa nu ända sen jag tog ut bilen från vinterförvaringen i april, alla utom höger bak har fungerat tills nu. Har kollat runt massa på vad som troligtvis är problemet och dem flesta nämner knappsatsen på förardörren. Har även läst på hur man ska bära sig åt för att byta detta. Min fråga är nu då ifall det ens är någon idé att riva upp knappsatsen och dörrsida för o kolla eventuellt damm och rengöra vid kontaktblecket? Nämligen såhär att när jag idag skulle hissa ner rutan började det ryka från knappen för förarfönstret på knappsatsen. Har den pajjat helt och hållet eller finns det chans till att de är dammet eller nåt som orsakar röken? Det går fortfarande hissa upp och ner men vågar inte prova mer just nu då jag ska resa bort i helgen med bilen och risken för regn är stor tongue

Har märkt en längre tid att just denna ruta (förarsidan) vart lite sisådär att hissas upp och ner med, gått lite segt och knackligt. Hade även inne bilen för rekond för en vecka sen, satte mig efter det i bilen och skulle hissa ner, då fungerade det inte alls men efter att ja startade bilen senare på dagen så gick det utmärkt.

Någon som har nåt bra svar på vad som ska göras? Och om de ens är någon idé att riva i det med tanke på röken?

MVH

Sök