Bakvagnsbussningar golf. svårt att byta?

danielizaxon
28 maj 2012 · 39 Inlägg

jag har en golf IV gti (01)
när jag kör i ett gupp eller en skarv i vägen eller ett potthål så klonkar det från baken av bilen. sen när man kör lite fortare å svänger så svajer den bak.
så jag har dragit slutsatsen att de e bussningarna i bakvagnen, (några andra ideer så säg till)
har varit ute och puttat bak på den i sidledes så känns den mjuk å lite svajig å puttar jag fram e den stum.

så nu till min fråga, om det är bussningarna, kan jag se om de e slut innan ja skruvar ner allt? och sen är de svårt att byta sj?


tack på förhand.

Mitsubishi outlander turbo "glidarnn" (2006)
Subaru legacy GT "klöppen" (1999)
falmo
7 juni 2012 · 473 Inlägg

låter som bussningarna De är inte så svåra att byta gjor det för någon månad sedan du skruvar loss de två bultarna sänker ned hela bakvagnen . hade lite svårt att få ut de gamla valde att såga med en tigersåg vilket var lätt efter som de är tillverkade av plast och gummi , såga en skåra i plasten slog sedan lätt ur den .
när jag skulle montera de nya så tog jag en läng bult satte ett järn med hål i på baksidan smorde in bussningen och drog dit den vilktigt att den kommer rakt från början kan annars bli lite jobbig att få dit
Lycka till

danielizaxon
23 juni 2012 · 39 Inlägg

tusen tack för svaret, bytte nu igår, inga problem att byta satt ganska hårt men de gick. gick på ungefär 6h.
och nu är det tyst och skoj att köra igen.

Mitsubishi outlander turbo "glidarnn" (2006)
Subaru legacy GT "klöppen" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang