2211
Sök

VSS(Vehicle Security System) På Saab 93 Monte Carlo?

241 Inlägg
24 juni 2012
Trådstartare
Hejsan.

Är det någon som vet om en Saab från 1999 har VSS(Vehicle Security System)? Sökt utan att finna något både i boken som följde med bilen och internet. Tacksam för hjälp smile
Senast redigerat av Iggge (24 juni 2012)

Saab forever wolf in sheeps clothing

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
24 juni 2012
troligvis, alla saabar över -96 ska ha startspärr...fast på T5-styrsystemen så går det att avaktivera det, finns många trimboxar som har det avstängt.
Senast redigerat av kwansa (24 juni 2012)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

241 Inlägg
24 juni 2012
Trådstartare
kwansa skrev:
troligvis, alla saabar över -96 ska ha startspärr...fast på T5-styrsystemen så går det att avaktivera det, finns många trimboxar som har det avstängt.

Vad gör det egentligen? För jag ska nämligen beställa ett steg tre från Maptune och skulle behöva veta så mycket om det som det bara går. För själva monteringen blir inget problem då det är ganska lätt att byta avgasröret och boxen, Och även Maptune säger att det ska gå bra att göra det själv.

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
24 juni 2012
Iggge skrev:
kwansa skrev:

Vad gör det egentligen? För jag ska nämligen beställa ett steg tre från Maptune och skulle behöva veta så mycket om det som det bara går. För själva monteringen blir inget problem då det är ganska lätt att byta avgasröret och boxen, Och även Maptune säger att det ska gå bra att göra det själv.

om man inte har startspärren aktiverad så är det bara och tjuvkoppla bilen och åka iväg.....är den aktiverad så måste dem ha din nyckel för att kunna starta bilen, eller den startar och dör efter 1sekund.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

241 Inlägg
24 juni 2012
Trådstartare
Men man kan alltså steg tre chippa bilen själv och ändå starta den? Det blir inga prolem då? Är ju detta som jag ska beställa http://www.maptun.se/tuningGuide.php?ka … storder=37

Sök