Läser inte vissa låtar?

AlextremeII
25 juni 2012 · 104 Inlägg

Tjenna. Har en Kenwood KDC-BT92SD.
Super nöjd med spelaren, bara ett problem...

Kör musiken från ett USB-minne.
Det lustiga är, att vissa mp3 låtar klarar den inta av att spela, medans den spelar 80% av mp3 filerna utan problem.
Villket jag tycker är väldigt konstigt?

Har provat konvertera om dom till mp3 igen, även till wma, men samma sak ändå.
Och en sak som gör det hela ännu konstigare är att ibland när jag spelar en låt från ett visst album så läser den den utan problem, medans en annan låt från samma album, i samma format, inte går att läsa?

Begriper ingenting. Någon som har förslag?

PS: om jag bränner in låtarna som inte funkar, på en skiva, och kör dom i cd-läsaren istället, så fungerar dom utan problem...

It´s Not Leaking Oil, It´s Sweating Power...
Rackelmakarn
26 juni 2012 · 18 Inlägg

Har du provat att ansluta USB-minnet till en dator och spela upp mp3-filerna du har problem med direkt från USB-minnet? (Datorn ska förstås ha ett program som kan spela upp mp3-filer!) Om datorn hittar dem men inte kan spela upp dem är det troligen något fel på USB-minnet. Kan datorn däremot spela dem innebär det att bilstereon inte kan läsa USB-minnen över en viss storlek. Kan inte ens datorn hitta alla filer är USB-minnet troligen formaterat med filsystemet FAT16, som bara kan lagra max 2 GB data även om USB-minnet är större. Alternativt är minnets filsystem skadat. Om filsystemet är FAT16, eller om det är skadat, kan du prova att formatera om USB-minnet med FAT32 - om bilstereon kan läsa detta filsystem! Kom bara ihåg att kopiera alla filer på minnet till datorns hårddisk eller till en DVD innan du formaterar!

Att stereon kunde läsa filerna på CD:n är inte så konstigt, en standard-CD kan som bekant lagra max 700 MB data och chansen är därför större att bilstereon kan läsa den. Dessutom har en CD-skiva ett helt annat filsystem. Men det var ändå bra att du brände CD:n, då kan man utesluta fel på själva mp3-filerna.

Även om bilstereon skulle ha en inbyggd begränsning så att den inte kan läsa stora USB-minnen eller minneskort, så är det i alla fall mycket bättre än att behöva byta ljud-CD efter 1 timma och 10 minuter!

Lycka till!

Mvh Lennart

Lagen om selektiv gravitation: Ett tappat verktyg faller där det gör största skadan.
AlextremeII
26 juni 2012 · 104 Inlägg

Tack Lennart för svaret! Har provat allt det där.

Men jag hittade felet. Och det visade sig att om filnamnet innehåller Å, Ä eller Ö, så vill inte stereon spela dom och visar "unsupported file" på displayn. Bytte ut Å och Ä mot A, och Ö mot O i alla filnamnen, och då gick dom att spela.

MVH.

It´s Not Leaking Oil, It´s Sweating Power...
Rackelmakarn
26 juni 2012 · 18 Inlägg

OK! Det grämer mig att jag missade detta... smile

Mvh Lennart

Lagen om selektiv gravitation: Ett tappat verktyg faller där det gör största skadan.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang