10543
Sök

MDS GP2 och Alpine 9881 i en Golf III , kan det vara något....

-sommar ska de va....
4 545 Inlägg
4 mars 2007
Trådstartare
Tänker köpa en Alpine 9881 R (nya modellen som kommer nu med två lågnivåutgångar och helt klar för Ipod ) och byta original framhögtalare mot bättre saker.
Har blivit rådd att strunta i två 6x9:or i hatthyllan och istället skaffa en bas.

Tänkte kapa bort den madrasserade delen i mitten av bakryggstödet och sätta en förstärkare där och en 8" bashögtalare ovanför slutsteget. (en 10" eller större ryms inte)
Sen får jag väl göra nåt snyggt som ramar in slutsteget / basen också . Fördelen med detta är att jag kan fälla fram ryggstödet som vanligt och lasta i bilen som vanligt.

Är det nån som har ideer om detta funkar elller om jag ska göra på annat sätt. Är inte så haj på detta så jag vill inte göra för stor affär av mitt första enkla ljudbygge.

Det är i Golfen i Mitt Garage grejerna ska monteras.
Senast redigerat av eastmotorsport (6 mars 2007)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

198 Inlägg
4 mars 2007
Va är det för steg du  har`???  jag byggde in mitt steg i handsfacket, snyggt o smidigt = )

-sommar ska de va....
4 545 Inlägg
4 mars 2007
Trådstartare
Golf3 skrev:
Va är det för steg du  har`???  jag byggde in mitt steg i handsfacket, snyggt o smidigt = )

Har inte köpt något ännu . Handskfacket går inte för där sitter det passagerarairbag på min bil .
Tanken med att ha det mellan sittdynorna bak var att kunna bygga det lite snyggt och synligt med lätt belysning på steget.

1 752 Inlägg
4 mars 2007
Förstår inte varför du har blivitt avrådd till o inte köra med 6*9 för? Bara du bygger en vettig hatthylla o så driver dom med steg så spelar dom ju för fan nästan som basar:P gör det iaf i min gölf..så jag tycker att du ska köra med 6*9r i din med:P
Placering av slutsteg kn du ju ta klassikern o sänka ner det i revhjulsballjan eller sätta upp en "vägg" i bagageluckan som du antingen sätter det på eller bakom:)
Mvh Kalle

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

-sommar ska de va....
4 545 Inlägg
4 mars 2007
Trådstartare
Kalle_Ponken skrev:
Förstår inte varför du har blivitt avrådd till o inte köra med 6*9 för? Bara du bygger en vettig hatthylla o så driver dom med steg så spelar dom ju för fan nästan som basar:P gör det iaf i min gölf..så jag tycker att du ska köra med 6*9r i din med:P
Placering av slutsteg kn du ju ta klassikern o sänka ner det i revhjulsballjan eller sätta upp en "vägg" i bagageluckan som du antingen sätter det på eller bakom:)
Mvh Kalle

6x9;or i hatthyllan gör ju att det är vissa problem ifall du vill lyfta ur hyllan för att skjutsa större prylar . Tänkte den skulle gå att använda så normalt som möjligt men ändå se kul ut och låta bra .

Drop Shop
926 Inlägg
4 mars 2007
6x9orna skickar bara ljudet rakt ut ur bilen tongue
kör på fram+bak med en bas.

mk3bygge -> www.ljudibil.de

-sommar ska de va....
4 545 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
mellowd skrev:
6x9orna skickar bara ljudet rakt ut ur bilen tongue
kör på fram+bak med en bas.

mk3bygge -> www.ljudibil.de

Ok ,verkar bli så med en bas då . En 8" bas ,räcker det eller blir det för fjuttigt  även om den blir framåtriktad ? Sen , vad är egentliga skillnaden mellan en Kicker och en traditionell bas ? Ska jag kanske ha en Kicker istället ?

"Den som inget frågar , får heller inget veta..."

Drop Shop
926 Inlägg
5 mars 2007
kicker är bara ett märke. precis som mds eller gas eller punch eller vad som helst. kör du på en åtta om det känns bra. men nått större med lite mer kräm är ju alltid trevligt tongue

-sommar ska de va....
4 545 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
mellowd skrev:
kicker är bara ett märke. precis som mds eller gas eller punch eller vad som helst. kör du på en åtta om det känns bra. men nått större med lite mer kräm är ju alltid trevligt tongue

Tack för snabbt svar ,har sett en del fyrkantiga basar ,är det Kicker som har dessa?

-sommar ska de va....
4 545 Inlägg
6 mars 2007
Trådstartare
Har idag kollat in ett MDS slutsteg GP2 /2-kanals på 2x150w och med dess lilla storlek skulle den passa bra i Golfen. Kan det vara något?  Ska jag isåfall driva framsysemet med Alpine 9881 förstärkare och basen med MDS;en eller tvärtom?

"Frågar man inget , får man inget veta "

Sök