2589
Sök

Byte av sidorutor på S40N till laminerade...hur?

390 Inlägg
28 juni 2012
Trådstartare
Hej!

Jag har tänkt att beställa laminerade sidorutor till min S40N. Jag undrar om rutorna kommer att sänka ljudnivån i kupen tillräckligt mycket för att märka en skillnad.

Skulle verkligen uppskatta om någon som har Volvo S40N och som har eftermonterat laminerade rutor lämnar svar eller någon som bara vet om bytet är ngt bra eller inte.

Mvh Mastercar

390 Inlägg
29 juni 2012
Trådstartare
Någon?

KHRacing
29 juni 2012
bara en reflection... jag tror inte det finns laminerade sidorutor. då de skall gå sönder som härdade vid en olycka/krock.

laminerade finns endast till skyddsbilar/säpobilar. & då får inte heller regga/bessa bilen med dem i

414 Inlägg
29 juni 2012
KHRacing skrev:
bara en reflection... jag tror inte det finns laminerade sidorutor. då de skall gå sönder som härdade vid en olycka/krock.

laminerade finns endast till skyddsbilar/säpobilar. & då får inte heller regga/bessa bilen med dem i

farsan hade laminerade sidorutor på sin v50. Det gör så att rutan håller ihop bättre vid en olycka, svårare att krossa vid inbrott etc ungefär som toning fast sitter en film på både ut och insidan om jag inte minns fel, på audi så är det dubbelglas med en film imellan rutorna så finns lite olika varianter.

svaret på din fråga är att det nog inte blir så mycket tystare i kupén
Senast redigerat av Ankmeister (29 juni 2012)

Sök