2587
Sök

Volvo 945 Omlack o renovering

214 Inlägg
29 juni 2012
Trådstartare
Hallojsan! smile
Hamna i flygande för ett tag sen, körförbud nu, hittat massa fel på bilen och stor fantasi, så nu blir de lacka om renovera o bygga om lite! smile

Bilen är en 945 Gl - 91a Svart, ska lackas, förmodlingen vinröd med blanksvarta lister och lackade störfångare, det kommer antagligen också i en liten turbo snurra under huven på den,

Då jag studerar och bara jobbar extra ibland så har jag inte mer än högst 5000 in i månaden så detta projekt kommer hålla på till september tidigast, och jag kommer inte uppdatera varje dag, men så fort det händer något kommer det upp! smile
Checklistan hittils:
Styrväxel
Styrleder
Bärarmar
Framvagnsbalk
Växellådsbyte
Turbobygge
Omlackering
Och diverse små saker

Bakhjulsdrift o kjolar på volvo ska de va ;)

214 Inlägg
29 juni 2012
Trådstartare
http://www.garaget.org/?car=285920&image=2811021
Såhär kommer det förmodlingen att bli, detta är endast ett test med en halvbra lack och inte helt seriös lackning (måste spackla och slipa lite rost) men den blev flammig (troligtvis efter klarlacken) försökt med en lackrengörare som skulle åtgärda matta lacker, tänkte att de går att rubba bort flammorna men detta funka inte tyvärr, hur ska jag få bort dom? smile

1 581 Inlägg
30 juni 2012
Bilden syns inte. Vad har du rengjort bilen med innan lackering? Fuktigt och kallt när du lackerade?

214 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
Märkte de hmm du kan gå in på min sida o kolla bilen "BBT" där finns samma bild med, bilen va tvättad lite innan den lackades, jag slipade ner den så den blev matt, hade på ett fint och tjockt lager carosol grundfärg, sen ett lite tjockare och finare lager av multonas vinröda (0405) syndes inte så värst mycket flammor då vad jag vet, efter attjag tog på klarlacken syndes de, men hade ju aldrig kollat noga på den så, så är den sträv o polerduken nästintill fastnar på skärmen för att den är så sträv, de jag polera med var Turtle vax color cleaner som sägs ska hjälpa, men jag fick ingen verkan av detta

1 581 Inlägg
30 juni 2012
Vad tvättade du den med undrade jag. Låter som att du haft på alldeles för lite klarlack om den blev sträv.

214 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
Fellow skrev:
Vad tvättade du den med undrade jag. Låter som att du haft på alldeles för lite klarlack om den blev sträv.

turtle vax zip bilschampoo och varmt vatten
okej, men jag kollade runt lite och jag kommer troligtvis köpa lackpaket på tipro, och då blir denapplicerad med en stor kompressor o då borde de väl bli bättre?

1 581 Inlägg
30 juni 2012
Tvättade du med ett vaxschampo innan? Där har du första felet! Finns ett antal trådar och en klistrad här hur man går tillväga vid lackering. Rekommenderar att du läser på mer innan du fortsätter. Silikonentferner ska man göra rent med efter man har slipat ner lacken matt och sen gå över med klibbduk för att få bort damm.
Ja det enda sättet att få ett riktigt bra resultat är med kompressor och spruta.
Senast redigerat av Fellow (30 juni 2012)

Sök