2919
Sök

Volvo valp

140 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
tjena! är det någon här som kan något om volvo valpens el? tänkte byta generator, men det är ju typ 7 sladdar som går upp till någon el box med nå relän och grejjer. och den generatorn jag har hemma är en vanlig 24v med 3 stifft eller vad det är. har mätt och kollat lite, men blir inte nå klokare på det...

Ford fantast
1 607 Inlägg
30 juni 2012
bli medlem på terrängbil.net så får du nog mer hjälp

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

Båtmek
720 Inlägg
30 juni 2012
svarden skrev:
tjena! är det någon här som kan något om volvo valpens el? tänkte byta generator, men det är ju typ 7 sladdar som går upp till någon el box med nå relän och grejjer. och den generatorn jag har hemma är en vanlig 24v med 3 stifft eller vad det är. har mätt och kollat lite, men blir inte nå klokare på det...

Är 12v i en valp, om det inte är en radiobil vill säga. Så mycket vet jag iaf.

140 Inlägg
1 juli 2012
Trådstartare
okej, den valpen jag har är 24v

* Voff voff *
10 944 Inlägg
1 juli 2012
svarden skrev:
okej, den valpen jag har är 24v

Nu är det ett antal är sedan jag sålde min Valp, men jag har för mig att 24v-valparna hade positiv jord...

Min var ombyggd till 12v (negativ jord) så jag behövde aldrig skruva med just det där (men väl med ALLT annat!!!).

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

5 111 Inlägg
1 juli 2012
Jag vet inte om det är någon specialgenerator på en 24v valp så det är nåt speciellt att tänka på...
Men är det bara frågan om en vanlig äldre generator av typen med extern regulator så är det bara att koppla från hela det systemet om man byter till en modern generator med inbyggd regulator, och sen koppla generatorn som vanligt.

Sök