S70 1999 B5244T: Kylfläkt går konstant, felkoder på luftmassemätare, kyltempgivare samt lambdasond

Go_Patrik
7 juli 2012 · 252 Inlägg

Hej!

Har ett mycket märkligt problem på min s70 som bara helt plötsligt uppenbarade sig. Startade bilen när den var kall en morgon och kylfläkten drog efter någon sekund igång på fulla varv och felkodslampan tändes. Orkade inte bry mig, var trött så jag körde till jobbet  och bilen gick som den brukar göra.

Läste efter jobbet ut felkoderna och fick då "luftmassemätare "high circuit" samma felkod på vattentempgivaren och sen fick jag "no contact" eller likande "bank 1" på diagnossonden (den som sitter efter katten och egentligen bara kontrollerar att bredbandslambdan och katalysatorn gör sitt jobb)

Lät bilen stå igång och drog ur kabeln till luftmassemätaren och det vart givetvis ingen skillnad, satte i kontakten och åkte hemåt, bilen gick nu jävligt märkligt, laddar endast 0.1 sen går någon spärr i och typ stänger av tändningen, hugger till rejält.

Vattentempmätaren på instrumentpanelen fungerar utmärkt så jag misstänker att det är något annat typ av fel.

Någon som haft ett liknande fel?

Senast redigerat av Go_Andree (7 juli 2012)

V_Racing
7 juli 2012 · 935 Inlägg

byt lmm ?

Go_Patrik
7 juli 2012 · 252 Inlägg

Var och köpte en ny på biltema, drog hem och testade den och det gjorde ingen skillnad så jag lämnade tillbaka den.

V_Racing
7 juli 2012 · 935 Inlägg

Go_Andree skrev:
Var och köpte en ny på biltema, drog hem och testade den och det gjorde ingen skillnad så jag lämnade tillbaka den.

skyll dig själv om du handlar på biltema tongue  Åk till JB!

Senast redigerat av V_Racing (7 juli 2012)

Go_Patrik
7 juli 2012 · 252 Inlägg

V_Racing skrev:

Go_Andree skrev:
Var och köpte en ny på biltema, drog hem och testade den och det gjorde ingen skillnad så jag lämnade tillbaka den.

skyll dig själv om du handlar på biltema tongue  Åk till JB!

Alltså jag köpte bara en ny därifrån för att testa. Den som sitter monterad på bilen är en original BOSCH! Det är något annat än just LMM som är felet, något som sträcker sig längre in i elsystemet.

V_Racing
7 juli 2012 · 935 Inlägg

Go_Andree skrev:

V_Racing skrev:

Go_Andree skrev:
Var och köpte en ny på biltema, drog hem och testade den och det gjorde ingen skillnad så jag lämnade tillbaka den.

skyll dig själv om du handlar på biltema tongue  Åk till JB!

Alltså jag köpte bara en ny därifrån för att testa. Den som sitter monterad på bilen är en original BOSCH! Det är något annat än just LMM som är felet, något som sträcker sig längre in i elsystemet.

bränd styrbox?

Go_Patrik
7 juli 2012 · 252 Inlägg

V_Racing skrev:

Go_Andree skrev:

V_Racing skrev:
skyll dig själv om du handlar på biltema tongue  Åk till JB!

Alltså jag köpte bara en ny därifrån för att testa. Den som sitter monterad på bilen är en original BOSCH! Det är något annat än just LMM som är felet, något som sträcker sig längre in i elsystemet.

bränd styrbox?

Säg inte så, det kan ju bli svindyrt sad Får väl plocka ur den och kika på den i mikroskop på jobbet nästa vecka. uhh, elfel....

Senast redigerat av Go_Andree (7 juli 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang