Stereo & Takluckan ur funktion ... vad kan va fel?

Roosagris
11 juli 2012 · 4 Inlägg

Hej!
Jag har ett problem med min golf 3a, här om dagen när jag var ute och åkte så lyssnade jag på musik och sen stängde jag av bilen och stereon i max 5 minuter... Sen när jag skulle åka så startade jag bilen och sen skulle jag starta stereon men då startade den inte.. Sen upptäkte jag även att takluckan inte heller fungerade..... 
neutral
Jag har kollat säkringar och säkringen i stereon och alla är hela... Har även kollat så att det går ström fram till stereon och det gör de....
Har ingen som helst aning om vad mer som kan vara fel?
Snälla kom med alla möjliga tips på vad jag ska kolla och göra, det är såååå tråkigt och åka bil utan musik.....  smile

/ Natta

M44ltie
11 juli 2012 · 370 Inlägg

i ISOn bakom stereon har du två strömkablar, en röd och en gul (batteri och tändning), har du ström på båda?

Roosagris
11 juli 2012 · 4 Inlägg

Ja det har jag hmm

it_mutt Avstängd
11 juli 2012 · 10 388 Inlägg

Takluckan kan jag väl köpa att ECUn skulle ge upp till, men den borde väl inte styra stereon.

Men, har takluckan fungerat innan?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Roosagris
11 juli 2012 · 4 Inlägg

it_mutt skrev:
Takluckan kan jag väl köpa att ECUn skulle ge upp till, men den borde väl inte styra stereon.

Men, har takluckan fungerat innan?

Okej?! Ja den har alltid fungerat, aldrig vart krångel med varken stereo eller taklucka sad

it_mutt Avstängd
11 juli 2012 · 10 388 Inlägg

Ja nej, jag tänkte på "komfortrelät" (styr taklucka, elhissar osv osv). Men som sagt, det borde inte vara inblandat till stereon kan jag tycka.

Tänkte mer om du först nu noterat att takluckan inte fungerade, men inte det. Hmm

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Roosagris
11 juli 2012 · 4 Inlägg

it_mutt skrev:
Ja nej, jag tänkte på "komfortrelät" (styr taklucka, elhissar osv osv). Men som sagt, det borde inte vara inblandat till stereon kan jag tycka.

Tänkte mer om du först nu noterat att takluckan inte fungerade, men inte det. Hmm

Ne hmm ... skit skumt de här, vart så jäkla fundersam när ja skulle starta stereon efter kanske 5 min och sen ville den inte starta nå mera... sen såg ja att lampan på knappen till takluckan inte funkade och då provade jag öppna takluckan men då gick inte de heller hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang