Kan man ställa högtalare och lågnivå olika på JVC KD-X30

Xytoo
21 juli 2012 · 146 Inlägg

Hej, börjat byta ut lite ljudkomponenter i min 740 och har fastnat på ett sjukt irriterande problem..

jag fick en baslåda med 2 stycken 12" basar och slutsteg av min farbror och så i samma veva köpte jag 4a 5,25or till dörrarna och ny stereo och slutstegs sats. kopplat in allt och blir onöjd med ljudet. så går bak skruvar upp basen och blir ju snabbt bättre smile. men så kan man ju ändra hur mycket bas/diskant man vill ha i stereon men om jag skruvar upp basen så blir det ju mer bas i dörr högtalarna och i basarna, kan man inte ändra dom enskilt ? :S


jag vill bara ha diskant i dörr högtalarna och bas i basarna, dvs ställa så den inte skickar bas signaler till dörr högtalarna utan bara till slutsteget (lågnivåutgången)

Är detta möjligt ? eller måste jag ha något mer för att få det som jag vill ha det ? smile

Har ett till slutsteg där du kan ändra diskant och bas vilket funkar sjukt bra men det är bara ett 2x100w slutsteg och behöver ju som minst 4x40w hmm så kan man koppla 2 dörr högtalare på en kanal ? smile, dvs höger förar dörr och höger bakdörr på en kanal och vänster sida på den andra smile

har ingen aning om högtalarna klarar 2ohm eller slutsteget ! smile

Edit: och på basarna så sitter där 2 plus och 2 minus per bas :S hur ska jag koppla kablarna till dom ? basarna heter ts-w301 pioneer smile och slutsteget är caliber competiton CA-200 (2 ohms stable)

står såhär på sidan på slutsteget

stereo, tri-mode and bridgeble outputs
PWN MOSFET sweitching power supply
2ohms stable

built-in crossover

Senast redigerat av Xytoo (21 juli 2012)

Volvo 745 GLE "Xytoo-s" (1988)
Volvo V70 "White pearl" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang