6168
Sök

stereon stänger av sig när man drar upp volymen..

57 Inlägg
8 mars 2007
Trådstartare
tja, har nyss kopplat in en baslåda i bilen.. sen när man drar upp volymen på stereon så det dunkar ordentligt så stänger stereon av sig, och sen sätter den på sig igen.. och sen lika igen..

nån som vet varför den gör så?

396 Inlägg
8 mars 2007
Har du stort stereo paket med baslåda och allt? Skulle chansa på batteriet ifall du inte har en kondensor.

Colaberoende
1 219 Inlägg
8 mars 2007
Blinkar bilstereon också?

Min var likadan förut men jag drog bara nya och lite störra kablar mellan batteriet till huvudenheten (bilstereon) så löste det alla problem

57 Inlägg
8 mars 2007
Trådstartare
jag har orginal högtalare sen en aktiv bas..

fast batteriet är inte det bästa... så då är det batteriet?

skulle de kunna vara nått annat?

ja, bilstereon blinkar...!

när jag köpte basen fick jag även med kablar som skulle passa till den..!
Senast redigerat av Tybbe (8 mars 2007)

Colaberoende
1 219 Inlägg
8 mars 2007
Jag tror det kan vara kablarna som spökar för dig.
Tror inte bilstereon får tillräckligt med ström.

Detta kan du ju lätt prova med att lossa på stereon och dra nya (lite tjockare) kablar direkt till bilstereon utanför bilen och se om det hjälper. Funkar det då så lägger du bara in kablarna snyggt i bilen.

Jag märkte på min att den blinkade rätt mycket redan på Volym 17 av 40.
Nu spelar jag lätt 25 utan en enda blinkning. (kan inte höja högre heller).

/Ena

Toyota-Frälst
310 Inlägg
8 mars 2007
känner igen det där.

Jag tror helt klart att det är strömförsörjningen

This is me
334 Inlägg
8 mars 2007
Kan vara att någon kabel till högtalare som kortsluts

21 761 Inlägg
8 mars 2007
Tybbe skrev:
jag har orginal högtalare sen en aktiv bas..

fast batteriet är inte det bästa... så då är det batteriet?

skulle de kunna vara nått annat?

ja, bilstereon blinkar...!

när jag köpte basen fick jag även med kablar som skulle passa till den..!

Eftersom du vet att batteriet inte är i bra skick så kan du mäta på batteripolerna hur mycket spänningen sjunker när du spelar högt.

Avstängd
56 Inlägg
8 mars 2007
Dakiz skrev:

ja eller hur? då slutar det låta i högtalaren, inget annat.

This is me
334 Inlägg
8 mars 2007
slippinB skrev:
Dakiz skrev:

ja eller hur? då slutar det låta i högtalaren, inget annat.

Förlåt mig, säger bara en god tanke då jag vart med om de själv.. blir ju som ett slusteg ? bryter då det kortsluts. Med tanke på att det är en inbyggd förstärkare i stereon så har de flesta skydd mot detta? eller tar jag helt fel?

57 Inlägg
8 mars 2007
Trådstartare
ok... först och främst ska jag se till att ladda upp batteriet fullt...sen ska jag testa och spela högt, så får vi se om det bara är batteriet, eller om det är kablarna... tror dock ej på kortslutning...

228 Inlägg
10 mars 2007
jag var med om detta förut också, problemet är lättlöst. skaffa ett slutsteg till framsystemet. jag antar att orginalhögtalarna är kopplade direkt till stereon, som inte klarar av att lira hur högt som helst. då slår sterein ifrån direkt. därav startar den om hela tiden. så var det för mig innan jag uppdaterade mitt ljud.

542 Inlägg
11 mars 2007
Skulle också tippa på att strömkablarna är för klena. Dra nya och grövre typ 25mm2 så det blir riktig kabel och slipper dra om utifall du skulle vilja skaffa större grejer.
Sen håller jag med zoLLe att skaffa ett slutsteg till framsystemet, kommer höja ljudet mycket.

57 Inlägg
11 mars 2007
Trådstartare
laddade upp batteriet fullt nu, och nu när det är fräscht så funkar det utan problem...

Sök