2902
Sök

Ljud uppgradering volvo s40

7 Inlägg
26 juli 2012
Trådstartare
Hej jag har en volov s40 som jag skulle vilja ha lite bättre ljud och grejer i. Men problemet är att de inte finns någon skidlucka eller hatthylla som går att ta bort, så hur får man in en bas i det hela ? beronende på hur bra original högtalarna är så kanske dom också byts. Men hur bra är original stereon ?

Ser helst ett altenativ utan att behöva kapa i hatthyllan, sen så i bilarna som jag har provlyssnat  med baslåda i bagaget utan någon ingång till kupen så har det inte varit någon bra bas, men går det att få till bra?

mvh// Lajmen
Senast redigerat av Lajmen (26 juli 2012)

Gladen Beetle
237 Inlägg
26 juli 2012
Det är väldigt svårt att få till bra sub bas i en sedan. Alla sedaner hittills har vart sådär att få till ljud i enligt min egen erfarenhet. Men basen måste på ett eller annat sätt komma in i kupén. Antingen via port eller att du gör kraftiga ingrepp i hatthyllan och bygger om.

Dem 6.5or jag har i mina dörrar fullkomligt exploderar i öronen av bas. Om inte baslåda är jätteviktigt för dig är det definitivt ett alternativ att pressa in några kraftiga element istället och via ett steg.

Sen Original stereon...byt. En bra eftermarknads över 2500 äter original stereos till frukost. smile

939 Inlägg
26 juli 2012
Tja

Jag kör med ett par http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … 5-kit.html

Fram i bilen som drivs på ett stag tycker det funkar bra riktig bra ljud för hyfsad peng.

Det jag gjort i min bil är att jag tagit bort sj tyget bakom luckan så du får hål där. synd ju inte xd.

Sen håller jag med Eriksson basen blir inget bra i våra bilar låter bra mycket bättre i V40in där lådan står i samma del du sitter i. Original stereon är ju inte så mycket att hänga i trädet heller.

302 Inlägg
26 juli 2012
Ett bra 5.25" kit kopplat på ett 2-kanals steg gör underverk. Samt att du även byter stereo smile
Håller själv på och bygger om dörrsidor till V40 just nu för att få i 6.5".

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Sök