3246
Sök

Bygga låda till en MTX Thundercast1000 12"

2 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Hej!
Har en MTX Thundercast1000watts 12" som jag behöver bygga en låda till.
Slutsteget är ett MDS GP800 Class-D 800 WRMS Mono amp.
Jag har ingen erfarenhet i ämnet tidigare och känner mig rejält borta.

Har försökt leta runt på internet men inte hittat något om exakt den basen och då jag inte kan något i ämnet vågar jag inte direkt chansa.

Basen kommer sitta i en Saab 9000.
Lyssnar på det mesta men största delen är Hiphop och "äldre dubstep".
Skulle vela ha en så liten låda som möjligt men vill såklart inte att ljudet skall skadas av att lådan är förliten.
Är inte på jakt efter något dunderdunk utan mer något som ligger i bakgrunden och gömmer sig.

Tack på förhand!
Senast redigerat av hoe (8 maj 2012)

21 761 Inlägg
8 maj 2012
Har basen någott mer namn än Thundercast, heter den tex TC124 eller något liknande?

2 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Tyvärr är det enda jag kan hitta:
MTX Thundercast 1000watts
3"voice Coil
210 oz. motor structure.

En sånhär fast 12"
http://i.imgur.com/FUBkC.jpg
Senast redigerat av hoe (8 maj 2012)

21 761 Inlägg
8 maj 2012
TC-serien är Thunder Cast, men alla TC basarna jag har i mitt program har bara 82 oz magnet. Då är frågan om just "1000watts" är någon specialmodell som inte tillverkades i så många exemplar. hmm

Jag hittar iaf ingen vettig information om din bas på nätet, men du kan ju maila MTX så ger de säkert svar.
Senast redigerat av Drönirettab (8 maj 2012)

565 Inlägg
8 maj 2012
Drönirettab skrev:
TC-serien är Thunder Cast, men alla TC basarna jag har i mitt program har bara 82 oz magnet. Då är frågan om just "1000watts" är någon specialmodell som inte tillverkades i så många exemplar. hmm

Jag hittar iaf ingen vettig information om din bas på nätet, men du kan ju maila MTX så ger de säkert svar.

Det ska även finnas arkiv på Mtx hemsida med gamla basar, går säkert att leta fram info där även fast jag inte orkar göra det just nu smile

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

21 761 Inlägg
9 maj 2012
Där kikade jag redan från början, men TC (eller hela namnet) finns inte med vad jag såg. smile

1 808 Inlägg
29 juli 2012
Jag kapar tråden lite, söker spec på en (antagligen äldre) MTX Road Thunder PRO 10" (framsidan) och baksidan står det endast "Serious About Sound/ Made In The USA", tyvärr ingen mer betäckning. Ser förövrigt ut som den på bilden ovan förutom själva texten.
Har sökt en hel del utan att finna nåt:(

Sök