5112
Sök

Höja bilen

118 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
Jag undrar om det är någon som har tips på hur man kan höja en bil.? Jag har en gammal cheva ja skulle vilja ha ca 20-30 cm högre än orginal. Det ska helst va sätt som går igenom besiktning också.

Rock´N Roll

31 Inlägg
5 augusti 2012
Är den rambyggd så lossa karossen från ramen, borra upp några hockeypuckar eller liknande och fixa längre bultar och sätt ihop igen. runt 2" kan du få av det utan att förlänga styrning/växelspakar etc.
Har du stela axlar så kan du klossa mellan bladfjäder och axel o fixa längre U-bultar så har du ca 5-10 cm till. är det IFS framvagn så hissa upp den så hjulen står fritt o spänn bulten på torrsionsstavarna och klossa bak så får du kanske 5-7cm

Vettemannen
5 augusti 2012
Volvo-Alle skrev:
Är den rambyggd så lossa karossen från ramen, borra upp några hockeypuckar eller liknande och fixa längre bultar och sätt ihop igen. runt 2" kan du få av det utan att förlänga styrning/växelspakar etc.
Har du stela axlar så kan du klossa mellan bladfjäder och axel o fixa längre U-bultar så har du ca 5-10 cm till. är det IFS framvagn så hissa upp den så hjulen står fritt o spänn bulten på torrsionsstavarna och klossa bak så får du kanske 5-7cm

Några hockeypuckar räcker nog inte för att höja den 20-30 cm.

/Benny

31 Inlägg
5 augusti 2012
Vettemannen skrev:
Volvo-Alle skrev:

Några hockeypuckar räcker nog inte för att höja den 20-30 cm.

/Benny

Det var därför jag skrev att det kan ge runt 2 tum

Sök