3849
Sök

Mitsubishi Galant 00 - Dra strömkabel genom torpedvägg?

Too School for cool
110 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
Tjeeennaaa!

Eftersom man har totalt ljud insnöade polare måste man ju ha bompa bompa i bilen för allas välmående.
Men första problemet direkt blev att det är ju gjort så endast dvärg eskimåer ska kunna skruva med bilen kan man tro.

Handsfacket är en ren vetenskap att få ner eller så missade vi bara några detaljer.. Iallafall så hittade vi en stor jävla gummi genomföring på passagerar sidan (batteri sitter precis bakom lampa på förar sida...) men det var enda stället vi hitta och dessutom satt det någorlunda smidigt.

Däremot så sitter ju typ databox eller liknande till ABS innanför handsfack samt massa mer holkar o bolkar. Det är rent sagt en jävla massa skit där. Så man kommer inte åt torped väggen och när vi lös från motorrummet i genomföringen var det nätt o jämt att man såg små ljus glimtar emellanåt. Provade o tvångsmata lite kabel men det tog stopp direkt..
Så tänkte ifall någon här har bra tips på vad man kan göra eller hur man kan bära sig åt? smile Har bild på motorutrymmet och vart gummi genomföringen är ifall intresse för detta finnes! smile

MVH Tjockpojk.
Senast redigerat av Tjockarn (13 augusti 2012)

2 201 Inlägg
13 augusti 2012
Om jag inte har fel för mig så ska du dra kabeln genom "gummi genomföringen)

409 Inlägg
13 augusti 2012
Det enklaste brukar faktiskt vara att göra egna hål, iaf om du drar lite grövre kablage. Leta rätt på ett smidigt ställe att dra kabeln, borra, sätt dit en gummigenomföring (viktigt!) och dra kabeln, tar inte många minuter när man väl har hittat ett lämpligt ställe smile

Too School for cool
110 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
Har ju försökt det, men svåra är att vi fick kabeln cirka 5cm in sen tog det tvär stopp och det är så satans mycket grejer så det går inte att ta emot kabeln eller leda den i rätt riktning på något sätt tyvärr.. hmm

Too School for cool
110 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
Boyakacsha skrev:
Det enklaste brukar faktiskt vara att göra egna hål, iaf om du drar lite grövre kablage. Leta rätt på ett smidigt ställe att dra kabeln, borra, sätt dit en gummigenomföring (viktigt!) och dra kabeln, tar inte många minuter när man väl har hittat ett lämpligt ställe smile

Hmm är det verkligen så vettigt då att borra ett nytt hål ? :o Känns som de kan vara rätt så dumt men jag vettefan, att litet hål kanske inte gör så mycket. Grov kabel är det väl inte heller, en 20 kvadratare ska igenom smile

409 Inlägg
13 augusti 2012
Det är ingen fara, bara man inte borrar i något dumt, typ en krockbalk eller liknanade (vad man nu skulle göra det för). Är man orolig för rost så kan man dra dit lite rostskyddsfärg och sen täta med silikon eller liknande smile

Too School for cool
110 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
Hmm jaa pimpa hålet är väl ett mindre problem sen :p men de svåra är ju isånafall att komma åt med en borr maskin till o börja med o speciellt någonstans man kan ta emot kabeln..
Kanske skulle överväga att borra.
Men tycker det borde finnas någon / några som gjort detta?

Hittade ett projekt på en 97a (vilket ska vara samma modell som min) han hade ju hål precis vid  batteriet på förar sidan, hade tagit honom 5 minuter att föra igenom men såklart hade inte jag likadant ändå...

Sök