Hejsan alla!
Har några fel på min nyinköpta 965 94 med gamla karossen som 940, fick veta vid köpet att den läker rätt mycket olja från motorn vilket jag tänker åtgärda..
Men har märkt en hel del massa fler fel på bilen som jag måste få bukt med då den skall besiktas snart..

Fel 1: Inga indikations/varningslampor lyser överhuvudtaget, varken när man vrider på tändningen innan start eller när man till exempel ansätter handbroms eller aktiverar helljuset( dimljuslampan lyser dock om jag slår på dimljuset, men lyser fortfarande inte vid tändningsläget)
Fel 2: Takluckan går ej att öppna, det bara klickar från något relä i knappen eller någon annanstans samt att det klickar lite från luckan när man trycker knappen åt ett av hållen..
Fel 3: Vrider jag på värme på kvällen, typ 28 grader så kommer ingen varmluft alls utan bara kalluft, samt att airconditionlampan blinkar.
Fel 4: Stjärtvärmen i stolarna verkar inte fungera då knapparna inte lyser när man trycker på dem..
Jag har kollat säkringar för takluckan bland annat och stjärtvärmen, säkringarna är ju hela.. =/
Vad kan det röra sig om för fel, kanske har allt en sammanhängande orsak?
Jag har skruvat mycket bil men detta blev lite för mycket på en gång, visste inte om dessa fel, förhoppningsvis så är det lätt att lösa dessa med er hjälp?

Tacksam för många svar!
Hade gött!