Ground Zero subwoofers

Mackeman
13 mars 2007 · 125 Inlägg

Hej!
Undrar om nån här har använt sej av Ground Zero12XD-AL basar. Har planer på att byta eftersom mina Focal börjar ge upp hoppet. Ena har redan farit sönder och den andra har oljud vid högre volym. men skulle vara intresserad av vad ni har att säjja om dessa basar?
http://www.kitupiikki.net/productdescription4815.aspx
Mvh: Marcus.

If it aint rubbing, it aint dubbing:)
TT-Avant
13 mars 2007 · 6 851 Inlägg

Svårt att säga då det står på ?Finska?...
Lägger en annan länk på svensk sida:
http://www.dbakuten.se/ShowProduct.aspx … mp;cat=220

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
dbakuten TEAM dBAkuten
14 mars 2007 · 865 Inlägg

Jag har provat basen och den spelar enligt mig över förväntningarna för en bas under 1500:-. Ljudet är tajt och kontrolerat samt klarar en hel del effekt innan det börjar låta anstränkt.

Ett bra alternativ av bas för under 1500:-

MVH//Björn
www.dbakuten.se

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
Mackeman
14 mars 2007 · 125 Inlägg

okej..tror ni de är sämre eller bättre en focals högtalare? nån aning?

If it aint rubbing, it aint dubbing:)
pzymon egen företagare
14 mars 2007 · 630 Inlägg

Jag har tyvärr inte hört focal, men jag vet att Ground Zero är ett bra märke som spelar riktigt schysst och högt, men dom har också högtalare för finlir...
Jag kommer köra med 2st 10" groundzero basar, som ska kunna spela finlir men även ganska högt om så önskas, kolla gärna in min sida.

terroristen
14 mars 2007 · 48 Inlägg

hade tagit FOCAl om ja vore dig..Bra mycket bättre en ground zero.Det är inte många tillverkare som slår focal..

Live Fast Die Young..RAGGER 4 LIFE
MOVIEMENT
14 mars 2007 · 592 Inlägg

terroristen skrev:
hade tagit FOCAl om ja vore dig..Bra mycket bättre en ground zero.Det är inte många tillverkare som slår focal..

Själv skulle jag säga att det är svårt att jämföra en bas från GZ med en från Focal. GZ-basarna är mer gjorda för mycket bas och tryck, och focal är gjorda för välljud och kontroll. Sen beror det ju på vilka modeller ni pratar om, men i samma prisklass skulle jag inte tro det är så stor skillnad i kvalitet.

2much.fi
Accessories for your DSLR
Mackeman
14 mars 2007 · 125 Inlägg

okej..då vet jag det. saken är den att jag skrev i första inlägget att jag har haft focal och de höll i 6 månader:/ känns lite trist. men de spelade otrolit bra under de månaderna iaf´. Men antagligen blir det ground zero den här gången. är det någon här på gorg som har nån kännedom om esx basar?

If it aint rubbing, it aint dubbing:)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang