3439
Sök

D2S finns dem som halogen

1 798 Inlägg
19 augusti 2012
Trådstartare
Anledningen är att jag har en bmw 523 som ja nu har satt xenon i halvljusen men detta sitter inte på bilen som original o då kan de visst bli problem på bes?

Någon som vet eller har prövat om de ens går

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

2 075 Inlägg
19 augusti 2012
fredde85 skrev:
Anledningen är att jag har en bmw 523 som ja nu har satt xenon i halvljusen men detta sitter inte på bilen som original o då kan de visst bli problem på bes?

Någon som vet eller har prövat om de ens går

Finns inte någon halogen motsvarighet till D2S.
Men när du ska besikta är det ju bara att ta bort xenonet och lägga dit halogen lampor.

1 798 Inlägg
20 augusti 2012
Trådstartare
Jag måste byta lyktor isåfall då jag inte vet någon lampa som passar i hållaren för d2s

2 075 Inlägg
20 augusti 2012
fredde85 skrev:
Jag måste byta lyktor isåfall då jag inte vet någon lampa som passar i hållaren för d2s

Så du har bytt till original Xenon strålkastare, men saknar automatisk nivåreglering då eller?
Även fastän du fixar dit halogen så kan de se att lyktorna är gjorda för xenon, om de är original. Ljusbilden kan även bli lite svag med tanke på att de är gjorda för xenon och därför lyser bredare än halogen.

Men om du ändå funderar på att testa det, så kan det kanske funka med en H1 lampa. Men då måste du fixa så de ligger emot något mot reflektorn exempelvis en metallbricka. Och sen något som trycker på lampan från andra hållet så den hålls där.

1 798 Inlägg
20 augusti 2012
Trådstartare
Alltså jag har har original lyktorna kvar men ja köpte ett par eftermarknads med xenon. Dvs inge original xenon lyktor så byter ja tillbaks syns de inget

2 075 Inlägg
20 augusti 2012
fredde85 skrev:
Alltså jag har har original lyktorna kvar men ja köpte ett par eftermarknads med xenon. Dvs inge original xenon lyktor så byter ja tillbaks syns de inget

Jaha, men är eftermarknads xenon lyktor lagligt om man lägger det på en med xenon original?
Alltså att det funkar med original automatisk nivåjustering?

Ja om du har original lyktorna så är det lättast att bara byta när du ska besikta bilen.

1 798 Inlägg
20 augusti 2012
Trådstartare
de vet jag inte denna bil har ej xenon original

Sök