2443
Sök

Fjärrlås från skroten?! Passat -99.

9 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
Hej!
Har en Passat -99. Fjärrlåset fungerar inte. Har provat med nya batterier men utan resultat. Fick tag på en bättre begagnad "fjärrdel" på skroten.
Alltså bara Lås/Lås upp delen. Kan jag få den att fungera till min bil?

Förövrigt fungerar centrallåset när jag låser med nyckeln i dörren.

Tacksam för svar.
/ Perra

www.garaget.org/mypage/gallery_image.ph … ge=1732537
Senast redigerat av P_e_r_r_a (11 augusti 2012)

9 Inlägg
18 augusti 2012
Trådstartare
Verkligen ingen som har någon idé?  sad

Lowlife
809 Inlägg
18 augusti 2012
P_e_r_r_a skrev:
Verkligen ingen som har någon idé?  sad

Du måste initiera fjärren till bilen, alltså få bilen att känna igen fjärrkontrollen till låset, varför bytte du bara inte batteri i din gamla fjärr ?

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

Lowlife
809 Inlägg
18 augusti 2012
Men om du bytt batteri utan resultat så behöver det inte vara fjärrkontrollen det är fel på, kollat i boken till bilen om initiering med lås/nyckel osv? smile

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

9 Inlägg
22 augusti 2012
Trådstartare
Har bytt batterier i både gammal och nya (skroten). Provat att synkroniserat fjärren med bilen. Det som står i instruktionsboken. Men allt utan resultat.   Vad är det då som felar? sad Idéer?

Lowlife
809 Inlägg
22 augusti 2012
P_e_r_r_a skrev:
Har bytt batterier i både gammal och nya (skroten). Provat att synkroniserat fjärren med bilen. Det som står i instruktionsboken. Men allt utan resultat.   Vad är det då som felar? sad Idéer?

Tippar på larmboxen i bilen som är trasig, någon säkring kanske ?
Prata med volkswagen och hör med dem cad en felsökning kan kosta ! Men titta på säkringar osv,
Själv fick jag lödda i boxen på min :p!

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

9 Inlägg
22 augusti 2012
Trådstartare
Var kan larmboxen tänkas sitta? smile Säkringarna har jag kollat. Får väl åka ner och höra vad dom ska ha för en felsökning!  Vad var det med din då? Någon lödning som släppt?!

Lowlife
809 Inlägg
22 augusti 2012
P_e_r_r_a skrev:
Var kan larmboxen tänkas sitta? smile Säkringarna har jag kollat. Får väl åka ner och höra vad dom ska ha för en felsökning!  Vad var det med din då? Någon lödning som släppt?!

Japp det va bara en lödning som hade släppt, blev nästan galen så mycket jag felsökte själv!
Ingen aning var boxen sitter, min satt iallafall på förarsidan under ratten smile

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

SRF Performance
188 Inlägg
23 augusti 2012
www.rclick.co.uk
Säljer chip till Passaten. Kolla om du hittar nått där, ganska billigt också smile

Mitt projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264015
Road Force One Sweden

Sök