2124
Sök

Söker någon som kan fixa plåtjobb+lacka om min bil

3 968 Inlägg
28 augusti 2012
Trådstartare
Letar plåtjobbsfirma +lackfirma i Malmö eller i närheten..

Borde finnas någon som har kontakter?

Om någon till och kan hjälpa mig tipsa skulle jag vara väldigt tacksam.

Isåfall få detta gjort i Malmö eller i närheten i höst: Plåtjobb+Lackjobb..

- Hämta om jag köper 2x nya dörrar+bagage i Malmö (utan fönster) då jag har rost nu.
- Få skärmarna utbytta (har rost i nuvarande)
- Demontering/montering inför lack med det som behövs
- Montera rutorna från gamla dörrarna + lister till nya dörrarna+bagagelucka
- En som fixar plåtjobb även lägger igen antenn och honda-emblem/vid torkaren bak
- Lackera bilen i championship white.
- Rostskydda dörrar + bagage och där det behövs så klart

Gärna om någon kan hjälpa mig/tipsa..

Lack: 15k har jag fått som pris på många ställe.. (utvändigt+innanför dörr+bagage)

Problemet är resten; demontering+montering + skärmbyte=max några tusenlappar. Ska bli bra med.
(ingen som än så länge har tid att hjälpa mig med just plåtjobbet+demontering+montering
inför/efter lack.

Tack.

Man håller på att bli tokig med tanke på hur många
timmar man lagt ner på att köra runt o leta lackerare o.s.v med... varit runt på Österlen & i Ystad.
Senast redigerat av Andreas79 (28 augusti 2012)

Ingen himmel är så blå som min
2 983 Inlägg
28 augusti 2012
Vad är det för fel på dom du fått pris ifrån då? Lät ju billigt för allt det?

/Mattias

3 968 Inlägg
28 augusti 2012
Trådstartare
matteeee skrev:
Vad är det för fel på dom du fått pris ifrån då? Lät ju billigt för allt det?

Det är endast lack, OM någon demonterar inför lack.

Men det jag behöver hjälp med är alltså: bakskärmbyte/hämta 2x nya dörrar i Malmö isåfall
men ingen som har varken tid/kan hjälpa mig att byta bakskärmar med plåtså det blir bra... sad

Därför jag undrar smile

Helst vill man ha gjort all på samma ort om möjligt.. och demontera+montera bilen
vill inte vissa företag göra i det priset 15k... men plåtslagare kan göra demonteringen
men de har sällan tid... så vet inte hur och var jag skall lacka bilen..
Senast redigerat av Andreas79 (28 augusti 2012)

Ingen himmel är så blå som min
2 983 Inlägg
28 augusti 2012
Byta bakskärmar är ju ingen bagatell-grej klart, och att demontera och återmontera plus lacka för 15 blir man inte fet på, så det förstår jag att dom inte gör. Vill man ha totalfix nånstans så kostar det mer. Vill man spara pengar får man göra själv eller åka runt till "lowest bidders" lite här o var.

/Mattias

3 968 Inlägg
28 augusti 2012
Trådstartare
matteeee skrev:
Byta bakskärmar är ju ingen bagatell-grej klart, och att demontera och återmontera plus lacka för 15 blir man inte fet på, så det förstår jag att dom inte gör. Vill man ha totalfix nånstans så kostar det mer. Vill man spara pengar får man göra själv eller åka runt till "lowest bidders" lite här o var.

Kanske inte varit tydlig.

Men genom kontakter kan jag få lack för 15k (ej motorrum) vilket jag tycker är överkomligt och
då blir det bra med.

Men plåtjobbet att byta bakskärmar - och demontera+montering inför/efter lack = några tusenlappar
som sagt. Men svårt hitta någon som är duktig på att byta 2x bakskärmar (Klokkerholm, ekonomiplåt).

Nejdå inte lacka+plåtjobb för 15k.

15k = för endast lack om bilen är demonterad på de delar som behövs.

Några tusenlappar = för plåtjobb+demontera+montera inför/efter lack menar jag smile
var lite otydlig kanske.

91 Inlägg
28 augusti 2012
kag tror nok jag kan hjälpa dig med lack o plåt jobb andreas jag ska höra med en kille! det ända isf e demontering o montering efter plåt o lack arbetet!

Sök