Då börjas det som det så fint heter, eller det har väl börjat redan börjat så smått men det är nu det börjar på riktigt.
Inledning:
Målet med det här är inte att bygga världens häftigaste bil utan att göra det mest för skojs skull, får se vad det slutar någonstans (På skroten kanske?)
Införskaffade mig en Saab 900i när jag insåg att volvon faktiskt inte är så jävla festlig att ha som bruksbil (120kmh/4000rpm och ett jävla oväsen.)
Från början så var det tänkt att jag skulle ha något att flytta häcken i medans volvon rostlagades men efter att ha klämt några 150 mil under 2 veckor så inser jag att det är en väldigt trevlig bil att köra.
![http://i162.photobucket.com/albums/t247/discokapten/bil1.jpg]()
Så såg den ut när den införskaffades, som ni kan se så är den i skapligt skick även om det både finns rost och bucklor, om man letar lite (behöver inte letas så mycket.)
![http://i162.photobucket.com/albums/t247/discokapten/8383274912.jpg]()
Fick även med dom gamla US-Turbo fälgarna som ska få sig en ny lack lagom till våren.
Kunskap:
Har fipplat o pillat runt lite, kan fixa en hel del själv, behöver hjälp med annat, om inte annat så är det väl ett projekt för att lära mig, har inget eget garage utan är tvingad att åka 10 mil till en mycket trevlig man som både har verktyg och om inte kunskap en jävla klurighet.
Budget & Tid:
Har hur mycket tid som helst, nästan iaf (Deltidsarbetslös musiklärare) Har hur lite pengar som helst, det här är tänkt att bli ett nollbudget bygge, använda begagnade eller egenbyggda delar, framspoilern kommer t ex: att antagligen ge många en aha upplevelse när dom får se vart den kommer ifrån.
Tema:
Grått/svart/vitt, enkelt men med nyanser.
Spikade Planer:
[ ] = Inte påbörjad, [/] = Påbörjad [X] = Avslutad
[/] Bryta i framvagnen.
[/] Laga rosten
[ ] Fixa "klassikern" (hängande innertak)
[X] Installera huvudenheten, basen samt framsystem 0.1
[ ] Bygga om hatthyllan
[ ] Bygga golvbelysning
[ ] Lacka ventilkåpa/grenrör/Div motordelar
[/] Framspoiler/Bakspoiler
[ ] Kjolar (Någon som har ett par Airflow/kopior (5-D) kan ju slå en pling

[ ] Skaffa fram reflexramp (tips?)
[ ] Införskaffa vita blinkers fram
[/] Lacka lister, bakspeglar, grill.
[ ] Bygga laglig ljusstyling, vitt - fram, rött - bak
[X] Tona Bakljusen röda
[ ] Sänkning
[ ] Lacka alufälgarna
Sen på kanske, kanske kanske kanske kanske listan så ligger det att turbokonvertera, har en passande turbo som ligger hos en vän komplett med passande rör o tråg o allt, problemet är att frugan inte riktigt är med på noterna.