4380
Sök

Skärmblinkers

2 712 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
Hej helt osäker på vart jag ska lägga detta.. fick bli här och om nån tycker det ska vara någon annanstans bara säg till!
Så gör jag ny på rätt ställe direkt smile

Jo då till min fråga..

Tänkte sätta på dessa på min Saab 9-5 -00 som jag skall hämta idag

http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-7 … /404w.html

Och då är min fråga.. är det lagligt med gula skärmblinkers?

Med tanke på orginal är ju orange tycker det är snyggare med vita sidoblinkers smälter in bättre!

Tack på förhand!

Plötsliga stoppet är det som dödar..

1 450 Inlägg
30 augusti 2012
Va ja vet så måste det blinka orange,annars är de "olagligt". Men man brukar ju inte bli stoppad precis för man har nån annan färg, men till saken, orange måste de va, med undantag från veteranbilar för då spelar de ingen roll

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

2 712 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
Hmm med andra ord kan jag behöva byta ut till oranga lampor ifall de blinkar fel ? smile

1 450 Inlägg
30 augusti 2012
Ja besiktningen kräver ju att det blinkar orange, men gul och orange är ju nästan samma färg så:p

2 712 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
Jo tänkte eftersom det sitter Gula i dem så tänkte jag att man vet inte riktigt hur det blinkar med brytningen i glaset osv smile

Så det är väl helt enkelt bara att beställa, montera och tycker man själv det blinkar gult snyggt men vill vara på säkra sidan sätta i orange på bes?

1 450 Inlägg
30 augusti 2012
E bara att beställa de:) skulle faktiskt inte tro att besiktningen skulle bry sig så mycket om de blinkar gult eller orange, beror ju helt på vem som besiktar:p vissa stör sig på minst lilla medan andra inte bryr sig:) själv hade ja kört med dom gula som du beställt:)

2 712 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
Har inte beställt ännu ska hämta bilen ikv och se vad mer jag skall beställa när jag ändå lägger beställning smile

Är nog en annan sak om blinkersena blinkar blått..

Sök