3489
Sök

Drl

278 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
Har nyligen införskaffat mig DRL ljus som jag tänkte koppla in....Då är min fråga: Behöver jag någon form av säkring och på hur mycket? Eller räcker det med att koppla till batteriet?  Här kommer en bild på det:

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1756176

Tacksam för svar !

Mvh Tommy

/1989ts

Offroad Racing
3 122 Inlägg
30 augusti 2012
Kopplar du dom direkt till batteriet så kommer dom lysa för evigt (eller iaf tills strömmen i batteriet tar slut eller dom går sönder). Kopplar du dom ihop med nån befintlig utrustning på bilen så är det bara att koppla in dom, det är ju redan avsäkrat då.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

278 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
henke_99 skrev:
Kopplar du dom direkt till batteriet så kommer dom lysa för evigt (eller iaf tills strömmen i batteriet tar slut eller dom går sönder). Kopplar du dom ihop med nån befintlig utrustning på bilen så är det bara att koppla in dom, det är ju redan avsäkrat då.

ja just det det stämmer, tänkte om man kunde ha dom som dimljus eftersom det inte är inkopplat några fram. Funkar det ? så kan man skaffa en strömbrytare som man har inne i kupén?

/1989ts

Offroad Racing
3 122 Inlägg
30 augusti 2012
Visst funkar det, går ju att koppla dom precis hur man vill. Men drar du en ny kabel från batteriet så ska den ha en säkring. Såna där diodlampor drar nästan ingen ström alls så det behövs bara en mycket liten säkring.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

278 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
henke_99 skrev:
Visst funkar det, går ju att koppla dom precis hur man vill. Men drar du en ny kabel från batteriet så ska den ha en säkring. Såna där diodlampor drar nästan ingen ström alls så det behövs bara en mycket liten säkring.

Okej smile ska se hur jag gör smile

/1989ts

Sök