Få usb/aux ingång på stora stereon på volvo c70 -98?

Jimpo_edition
18 september 2010 · 47 Inlägg

tjena,undrar om nån vet om det överhuvetaget går att få usb/aux ingång på c70 stora stereo(-98) isf vem bygegr om,volvo?

BMW M3 e46 "Laguna seca" (2002)
kattjaveL
2 april 2011 · 26 Inlägg

Går med en adapter, men de är dyra! Beställde själv en sån här:

http://www.volvotech.eu/product_info.ph … cts_id/181

Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
Jimpo_edition
2 april 2011 · 47 Inlägg

kattjaveL skrev:
Går med en adapter, men de är dyra! Beställde själv en sån här:

http://www.volvotech.eu/product_info.ph … cts_id/181

man tackar=) kör just nu med ett kasset band från clase ohlsson med aux sladd på för 150kr simpelt å jävligt bra=)å jävligt fult

BMW M3 e46 "Laguna seca" (2002)
kattjaveL
2 april 2011 · 26 Inlägg

Jimpo_edition skrev:

kattjaveL skrev:
Går med en adapter, men de är dyra! Beställde själv en sån här:

http://www.volvotech.eu/product_info.ph … cts_id/181

man tackar=) kör just nu med ett kasset band från clase ohlsson med aux sladd på för 150kr simpelt å jävligt bra=)å jävligt fult

Lugnt smile Jo jag kör med med en sån men får störningar från mobilen så de är rätt irriterande hehe tongue

Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
Jimpo_edition
2 april 2011 · 47 Inlägg

kattjaveL skrev:

Jimpo_edition skrev:

kattjaveL skrev:
Går med en adapter, men de är dyra! Beställde själv en sån här:

http://www.volvotech.eu/product_info.ph … cts_id/181

man tackar=) kör just nu med ett kasset band från clase ohlsson med aux sladd på för 150kr simpelt å jävligt bra=)å jävligt fult

Lugnt smile Jo jag kör med med en sån men får störningar från mobilen så de är rätt irriterande hehe tongue

åfan,testat ipad dockning än?smile go bil du har fått tag påwink

BMW M3 e46 "Laguna seca" (2002)
kattjaveL
3 april 2011 · 26 Inlägg

Jimpo_edition skrev:

kattjaveL skrev:

Jimpo_edition skrev:

man tackar=) kör just nu med ett kasset band från clase ohlsson med aux sladd på för 150kr simpelt å jävligt bra=)å jävligt fult

Lugnt smile Jo jag kör med med en sån men får störningar från mobilen så de är rätt irriterande hehe tongue

åfan,testat ipad dockning än?smile go bil du har fått tag påwink

Nope har inte fått hem adaptern än tongue Men den kopplas till cd-växlaren så de blir ju så bra ljud de kan bli, blir nog bra big_smile Tack! Du hade ju en hel drös med fina kärror wink

Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
Jimpo_edition
3 april 2011 · 47 Inlägg

kattjaveL skrev:

Jimpo_edition skrev:

kattjaveL skrev:

Lugnt smile Jo jag kör med med en sån men får störningar från mobilen så de är rätt irriterande hehe tongue

åfan,testat ipad dockning än?smile go bil du har fått tag påwink

Nope har inte fått hem adaptern än tongue Men den kopplas till cd-växlaren så de blir ju så bra ljud de kan bli, blir nog bra big_smile Tack! Du hade ju en hel drös med fina kärror wink

ahha hör av dej sen när du har testat den=) haha a tyvärr äger jag inte aaben å chevan men oligt att ha dom inom familjen iaf. den kostar de för mkt pengar så de blir bara c70kvar tillslut tror ja=)

BMW M3 e46 "Laguna seca" (2002)
Svensson94
11 mars 2012 · 1 Inlägg

Tjena!
Fungerade adaptern bra? Var den enkel att koppla in i cd-växlaren? Funderar starkt på att skaffa en sån till min C70 smile

kattjaveL
11 mars 2012 · 26 Inlägg

Svensson94 skrev:
Tjena!
Fungerade adaptern bra? Var den enkel att koppla in i cd-växlaren? Funderar starkt på att skaffa en sån till min C70 smile

Funkar riktigt bra! Skönt att den laddar mobilen också smile Japp det var enkelt, följer med anvisningar. En sladd in i stereon sen en sladd du kopplar till +. Det finns en brun/grön sladd som går till ISO-kablaget i stereon, den är + så bara att löda eller bygla på den!

Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
wolw
11 mars 2012 · 108 Inlägg

Svensson94 skrev:
Tjena!
Fungerade adaptern bra? Var den enkel att koppla in i cd-växlaren? Funderar starkt på att skaffa en sån till min C70 smile

Dom fungerar alldeles utmärkt, finns att köpa i Sverige. Googla "Dension Gateway 300" på sidor på svenska. Finns hos flera handlare.

Mattias_ee
1 juni 2012 · 227 Inlägg

Vart beställer man en sådan ifrån? behöver man bara ha Dension Gateway 300 eller måste man ha 500? jag har en c70 med sc-900 stereon i. Går det att lyssna på skivor när den är installerad?

kattjaveL
2 juni 2012 · 26 Inlägg

Mattias_ee skrev:
Vart beställer man en sådan ifrån? behöver man bara ha Dension Gateway 300 eller måste man ha 500? jag har en c70 med sc-900 stereon i. Går det att lyssna på skivor när den är installerad?

Har länkat lite längre upp i tråden till adaptern jag använder, japp det går att lyssna på skivor. Dock "bara" dom 3 skivorna du har i stereon, men inte dom du har i CD-växlaren i bagaget eftersom du kopplar in adaptern där (har inte sån CD-växlare själv).

Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
NMI
2 juni 2012 · 1 045 Inlägg
BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
Mattias_ee
3 juni 2012 · 227 Inlägg

NMI skrev:
har billig adapter till sc stereo
http://multimedia-import.se/product.do? … Id=volvosc

Najs! men var är bäst att sätta den där boxen? eller ska man dra fram sladdar från boxen till armstödet?

turbodeath
3 juni 2012 · 2 452 Inlägg

har för mig vparts har med en sådan

döden kommer tillbaka
Mattias_ee
2 september 2012 · 227 Inlägg

Har någon en bild på baksidan av stereon och var man ska plugga in sladden? hittar inget ledigt uttag på min...

och är det bara en sladd som man kopplar in? eller är det jord också eller nått sånt?

Senast redigerat av Mattias_ee (2 september 2012)

NMI
2 september 2012 · 1 045 Inlägg

har du navigator så använder den ingången, måste man koppla ur det först,
sen är det en + kabel som behöver kopplas på.

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
Mattias_ee
2 september 2012 · 227 Inlägg

NMI skrev:
har du navigator så använder den ingången, måste man koppla ur det först,
sen är det en + kabel som behöver kopplas på.

har inte navigator. men har hittat uttaget tror jag, ska det stå "CD" under det? det sitter en sladd i där..

NMI
3 september 2012 · 1 045 Inlägg

du kanske har cd-växlare, borde vara den inte tänkt på vad det står där

Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang