3093
Sök

Centrallås fungerar ej,urkopplad enl. tidigare ägare.

Of World
3 382 Inlägg
4 september 2012
Trådstartare
hej, har som sagt en Opel där centrallåset ej funkar och tidigare ägare sa att den var urkopplad.

öppnade vänster dörr fram där motorn till det hela sitter och jag ser inget löst där förutom två sladdar

En vit kontaktstycket, och en mindre i svart men dessa går inte och sätta ihop såklart!

sen i motorrummet finns en sladd med grön kontaktstycke , vart går den? eller vad är den till?

Just där sladden är så finns larmsystemet på bilen.

bild 1 på sladden i motorrummet den gröna

https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139292/139292-91bb6ea661f51145fc1c8853f8617c40.jpg

bild 2 sladdarna i dörren som inte är kopplad någonstans,

https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139292/139292-e114f2d4b721da3ff7480226ae5f5cd7.jpg
Senast redigerat av opel_vectra_gts (4 september 2012)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Of World
3 382 Inlägg
4 september 2012
Trådstartare
ingen som vet?

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

1 798 Inlägg
4 september 2012
antar att du redan kollat detta men alla kablar sitter väl i centrallås motorn där de ska. Ingen säkring eller relä borttaget till centrallås?

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Of World
3 382 Inlägg
4 september 2012
Trådstartare
fredde85 skrev:
antar att du redan kollat detta men alla kablar sitter väl i centrallås motorn där de ska. Ingen säkring eller relä borttaget till centrallås?

Yes har kollat allt det där redan, men som sagt han sa att han lämnat in den för att koppla ur , och skyddplasten som finns i dörren efter panelen var borta på den, men satt kvar på resten av dörrarna, så misstänker att dom pillat nånting där.

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

1 798 Inlägg
4 september 2012
ok ja du vet inte vart han gjort de? opel verkstad måste väl  kunna svara på de

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

339 Inlägg
6 september 2012
Har också vectra, utan centrallås. Fanns från början men de har fallit ifrån en efter en, nu återstår bara luckan. Motorerna till låsen är av leksakstyp, de lägger av. Man måste bruka våld för att dela enheterna. Jag gjorde så, smorde, fixade, de höll en vecka sen var det färdigt igen. Jag har gett upp, men det är jäkligt irriterande att de är bortkopplade. cool

Of World
3 382 Inlägg
7 september 2012
Trådstartare
OttoM skrev:
Har också vectra, utan centrallås. Fanns från början men de har fallit ifrån en efter en, nu återstår bara luckan. Motorerna till låsen är av leksakstyp, de lägger av. Man måste bruka våld för att dela enheterna. Jag gjorde så, smorde, fixade, de höll en vecka sen var det färdigt igen. Jag har gett upp, men det är jäkligt irriterande att de är bortkopplade. cool

haha extremt jobbigt:P men var faktiskt inne på opel hos en jag känner och han felsökte lite snabbt och de visade sig att de va motorn som tröttnat på livet tongue är det svårt och ta ut den på förardörren?

Sen om en slutar fungera, låses inte resten av dörrarna upp? för i mitt fall så funkar ingen av dörrar tongue

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

339 Inlägg
7 september 2012
Just de jag menade. De är inte delbara, men med såg, skuvmejsel, hammare m.m så går det. Men till vilken nytta? Jag provade friska upp dem, men de la av igen. Måste nog byta enheten som helhet, dyrt. Jobbig att plocka av och i också om jag minns rätt.
Och som jag skrev, mina föll av en efter en, i denna ordning vf-vb-hb-hf.

Sök