Byggde en liknande själv när man va yngre och stoppade i 142:an som man körde på den tiden.
Funkade hur bra som helst vad jag minns. Körde den i många år.
Speciellt brytarspetsarna fick mycket lindrigare arbetsförhållanden så dom höll avsevärt mycket längre.
Vad den där lådan gör, är att låta dina befintliga brytarspetsar styra en transistor som bryter och sluter strömmen
genom din tändspole i stället, då behöver brytarspetsarna bara arbeta med en bråkdel av strömmen och håller på så vis mycket länge.
En annan fördel, iallafall på den jag lödde ihop, var att du behövde inte justera brytarspetsarnas avstånd särskilt
noga då on/off-tiderna för tändspoleströmmen sköttes helt av elektroniken.
Jag skulle definitivt rekommendera den.
Om den spar bränsle och gör bilen mer lättstartad ska jag låta vara osagt, men det är då helt klart värt 300:- för att slippa hålla på och fila och justera brytarspetsar titt som tätt.