Slutsteget tar störningar hur åtgärdar man de?

bjornebrygg
15 juli 2012 · 253 Inlägg

funderar att göra såhär http://bcae1.com/images/rca/temporaryrc … epair.html med en säkring vad tror ni om det?

bjornebrygg
17 augusti 2012 · 253 Inlägg

ang singaljorden som var paj i min stereo så gick det på garanti fick tillbaka stereon idag från assistans workshop dom flesta sa att det inte går som garanti ärende men jag hade nog tur ! tongue

bjornebrygg
12 september 2012 · 253 Inlägg

Montera in alla grejer idag igen efter fått singal jorden lagat i stereo för det lät bara skit bara brus innan ja lagta den generator vin som fan!. och nu har ja kollat noga över allt innan ja koppla in allt. direkt jord på batteriet ca 30 cm jord kabel till batteriet 35 kvadrat. samma strl på ström. men nu har ja inga ladd störningar bara en litet brus samma brus hela tiden det ökar inte som förut. kan man gå störning om man har delningsfilter för nära strömkablar /jord? ... eller så kanske man ska testa jorda stereon på samma punkt som stereon ..   snart tröttnar man:P inge lust att köra störnings filter heller då det inte löser det riktiga problemet.

/erik

2 st steg ett 4 kanaligt dls http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … x-a40.html
och ett ice 1500.1

Senast redigerat av bjornebrygg (12 september 2012)

Lonefox Bad music kills good sound
13 september 2012 · 7 241 Inlägg

bjornebrygg skrev:
ang singaljorden som var paj i min stereo så gick det på garanti fick tillbaka stereon idag från assistans workshop dom flesta sa att det inte går som garanti ärende men jag hade nog tur ! tongue

Det kallas good-will då brunnen signaljord till 99.999% är handhavandefel.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
TT-Avant
13 september 2012 · 6 851 Inlägg

bjornebrygg skrev:
Montera in alla grejer idag igen efter fått singal jorden lagat i stereo för det lät bara skit bara brus innan ja lagta den generator vin som fan!. och nu har ja kollat noga över allt innan ja koppla in allt. direkt jord på batteriet ca 30 cm jord kabel till batteriet 35 kvadrat. samma strl på ström. men nu har ja inga ladd störningar bara en litet brus samma brus hela tiden det ökar inte som förut. kan man gå störning om man har delningsfilter för nära strömkablar /jord? ... eller så kanske man ska testa jorda stereon på samma punkt som stereon ..   snart tröttnar man:P inge lust att köra störnings filter heller då det inte löser det riktiga problemet.

/erik

2 st steg ett 4 kanaligt dls http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … x-a40.html
och ett ice 1500.1

Att det brusar beror på några av följande saker, oftast:
1: För högt ställd GAIN
2: Dåliga signalkablar
3: Dålig kvalité på huvudenheten.

Nummer ett brukar vara det vanligaste felet.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
bjornebrygg
13 september 2012 · 253 Inlägg

sänkte gainen till noll då försvann det men höjer jag lite så hörs det lite brus men bara på 2 kanaler dom andra 2 hörs det inge när ja höger gainen ! kan det det ha nå med att göra att steget är billigt? skräp? eller kass lågnivå har då inga spänningsfall på monoblocket har mätt upp det direkt på monoblocket. så jord har ja

BerglunD666
14 september 2012 · 124 Inlägg

bjornebrygg skrev:
sänkte gainen till noll då försvann det men höjer jag lite så hörs det lite brus men bara på 2 kanaler dom andra 2 hörs det inge när ja höger gainen ! kan det det ha nå med att göra att steget är billigt? skräp? eller kass lågnivå har då inga spänningsfall på monoblocket har mätt upp det direkt på monoblocket. så jord har ja

om du byter plats på lågnivån, vad händer då?

BMW 525d (2001)
bjornebrygg
14 september 2012 · 253 Inlägg

ska testa .. får bli imorgon! tongue

bjornebrygg
15 september 2012 · 253 Inlägg

Jag byta ut ena rca poch testade ! och använda y split ist. och störningarna är bort helt tyst. sen la ja tillbaka dom felaktiga då börja det vina igen ! så ja kör med ysplit nu .. överlycklig att det fungerar nu ! rca kabel är Gas för 199kr. dålig kvalite på den antar jag.

evilaudio
15 september 2012 · 16 195 Inlägg

har kört med GAS lågnivå i mängder av bilar utan problem..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
BerglunD666
15 september 2012 · 124 Inlägg

Behöver väl inte va fel på den bara för den va billig, men va felet beror på kan inte jag svara på, men nu vet du ju vad felet är så bara köpa ny lågnivå smile

BMW 525d (2001)
bjornebrygg
15 september 2012 · 253 Inlägg

kanske var fel på min då .. allt funkar nu så :=

Fellow
15 september 2012 · 1 581 Inlägg

Jag måste inflika då jag har störningar som jag inte får bukt med. Mitt system är jordat i bältespunkt och spänningen mäter lika vid batteri och steg. Dls rca pro kablar och inte för hög gain. Inget ploppande men ett lågt vinande med varvtalet från diskanterna som hörs vare sig steg och stereo är påslaget. Låter även med urdragna lågnivåer så inte signaljorden. Har jordat om batteriet med 50mm2 men inte generatorn då jag inte ver hur jag plockar ner den. Men det bör ju vara jorden till generatorn?

Senast redigerat av Fellow (15 september 2012)

Lonefox Bad music kills good sound
15 september 2012 · 7 241 Inlägg

Fellow skrev:
Jag måste inflika då jag har störningar som jag inte får bukt med. Mitt system är jordat i bältespunkt och spänningen mäter lika vid batteri och steg. Dls rca pro kablar och inte för hög gain. Inget ploppande men ett lågt vinande med varvtalet från diskanterna som hörs vare sig steg och stereo är påslaget. Låter även med urdragna lågnivåer så inte signaljorden. Har jordat om batteriet med 50mm2 men inte generatorn då jag inte ver hur jag plockar ner den. Men det bör ju vara jorden till generatorn?

Kablarna till diskanterna som snappar upp tändningssignaler.
Råkade ut för detta i en kompis BMW då det bara ven i vänster diskant.
Fick dra om kabeln ett antal gånger innan jag fick bukt med det.

Men innan jag säger för mkt...har du diskanterna kopplade till ett filter eller direkt på steg?
För om det är via filter så KAN även kabeln mellan steg och filtren snappa upp signalen men den filtreras bort av lågpassfiltret till midden.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang