Justera Elspeglar på C/S/V70

19Tobbe91 Sluta rattsurfa
20 september 2012 · 126 Inlägg

köpte bilen i söndags (haft den i 4 dagar nu), varken elhissar elr speglar fungerar. hör speglarna ihop med varann med strömställaren i förardörren?? igår skulle jag tanka bilen men då gick inte tanklocket upp (hade inte strömställaren inkopplad & jag visste att låset fungerade för jag var tvungen att slå i en skvätt i söndags innan jag åkte hem, & bara för testa koppla jag in den & då öppnade locket. så tänkte nu då om speglarna också är kopplade till den strömställar-enheten??

Snälla säg att speglarna har en koppling dit för speglarna är alldeles för felinställda för mig hmm

Titta på vägen istället för telefonen när du sitter bakom ratten. Liv står på spel
Saab 9-3 1.8t BioPower "Linear" (2009)
Volvo V70 D4 "Summum" (2015)
Brådhis * Voff voff *
20 september 2012 · 10 277 Inlägg

Det är bara att trycka försiktigt på spegelglasen för att justera det "manuellt" om dom står fel.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
turbodeath
20 september 2012 · 2 452 Inlägg

är inte ovanligt att det krånglar där...

döden kommer tillbaka
Svisse
20 september 2012 · 162 Inlägg

Tror det är ström ställaren. Ta bort plasten och kolla under. Vid kontakten till hela enheten i dörren.

Man lever bara en gång!
kolla gärna mitt projekt! :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=287300
Saab 9-3 ss Vector "svarten" (2005)
19Tobbe91 Sluta rattsurfa
21 september 2012 · 126 Inlägg

Brådhis skrev:
Det är bara att trycka försiktigt på spegelglasen för att justera det "manuellt" om dom står fel.

//Brådhis

lite skraj att de ska gå sönder... allt på bilen verkar ju ömtåligt när det sitter monterat så konstigt tongue men får väl göra så

Titta på vägen istället för telefonen när du sitter bakom ratten. Liv står på spel
Volvo V70 D4 "Summum" (2015)
Saab 9-3 1.8t BioPower "Linear" (2009)
19Tobbe91 Sluta rattsurfa
21 september 2012 · 126 Inlägg

turbodeath skrev:
är inte ovanligt att det krånglar där...

Vad gör man åt saken... & hur?? wink hehe

Titta på vägen istället för telefonen när du sitter bakom ratten. Liv står på spel
Saab 9-3 1.8t BioPower "Linear" (2009)
Volvo V70 D4 "Summum" (2015)
19Tobbe91 Sluta rattsurfa
21 september 2012 · 126 Inlägg

Svisse skrev:
Tror det är ström ställaren. Ta bort plasten och kolla under. Vid kontakten till hela enheten i dörren.

misstänker det med, måste jag ta ur dörrsidan igen nu då? hmm det var ju redan ett äventyr att montera ner & på den. men strömställaren är redan ur om det inte är den du menar? wink
Skulle aldrig gjort mig av med 740. V70 är för komplicerad för mig... men det är väl det i början tongue

Titta på vägen istället för telefonen när du sitter bakom ratten. Liv står på spel
Volvo V70 D4 "Summum" (2015)
Saab 9-3 1.8t BioPower "Linear" (2009)
19Tobbe91 Sluta rattsurfa
21 september 2012 · 126 Inlägg

Volvo fick hem en ny strömställare nyss som jag ska åka & handla sen smile hoppas att speglarna ska fungera... mer en halva släkten kör ju V70 & hörde med morbrors exfru: hon hade samma problem med strömställaren men speglarna tror hon fungerade yikes får se till eftermiddagen sen

Titta på vägen istället för telefonen när du sitter bakom ratten. Liv står på spel
Volvo V70 D4 "Summum" (2015)
Saab 9-3 1.8t BioPower "Linear" (2009)
19Tobbe91 Sluta rattsurfa
21 september 2012 · 126 Inlägg

Fixat nu även speglarna fungerar big_smile 1255 spänn fattigare men det var det värt tongue börja bli tomt på kontot snart... men blir ju påfyllning på tis smile

Titta på vägen istället för telefonen när du sitter bakom ratten. Liv står på spel
Saab 9-3 1.8t BioPower "Linear" (2009)
Volvo V70 D4 "Summum" (2015)
Svisse
21 september 2012 · 162 Inlägg

Volvo-Tobbe skrev:

Svisse skrev:
Tror det är ström ställaren. Ta bort plasten och kolla under. Vid kontakten till hela enheten i dörren.

misstänker det med, måste jag ta ur dörrsidan igen nu då? hmm det var ju redan ett äventyr att montera ner & på den. men strömställaren är redan ur om det inte är den du menar? wink
Skulle aldrig gjort mig av med 740. V70 är för komplicerad för mig... men det är väl det i början tongue

De va den jag menar;-) gött att de funkar nu

Man lever bara en gång!
kolla gärna mitt projekt! :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=287300
Saab 9-3 ss Vector "svarten" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang