Hassman skrev:
evilaudio skrev:
exakt... skruva fast dom på bilen om du är rädd för att de ska slå sig.. men tänk på att skydda plåten väl.
Okej, då får det bli att plasta dom imorrn o sätta in dom i dörrarna medans det härdar

Du vet inte en ungefärlig tid det tar för polyestern att härda?
beror på blandningen.., men som jag skulle rekommendera är att du skruvar dit dörrsidorna , och gör en "extra start" bladning smetar på det (torkar snabbt , 5-10min ), och sedan några lager med glasfibermatta och "skapligt stark" blandning och när det har väl torkat så kan man skruva ner dörrsidan och då bör den vara styv nog att inte slå så lätt längre och då kan man jobba på den mera lättåtkomligt på en bänk..,
att akta sig för :
"extra start" blandning blir VARM när den torkar ( och risken finns att polyestern spricker , men du penslar det på flis så det spelar ingen större roll jämförd med undersidan på en båt...)
det blir GOA GASER när man jobbar med polyester, ( jag kunde knappt stå upp första gången jag arbeta med polyester.. ), så VÄLVENTILERAD = typ utomhus
och sedan som tidigare nämnd akta plåten , annars får du en väldigt permanent dörrsida..,
( jag gissar på att du kör med 2 dels polyester där typ polyester kräver 2% härdare )
annat tillägg, när du ska klä dörrsidan:
FÖR I HELA VÄRLDEN ANVÄND INTE BILTEMANS SPRAYLIM!!!!!
Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a