Saab 93 Hjälp med ljud fort!

Elkbrew
15 augusti 2012 · 30 Inlägg

hej jag vill ha in min bas och slutsteg. Jag har AS1 i och har hört att det blir krongligt hmm vill ha så mycket hjälp det bara går!smile Allt från att ta ut stereon till att få lågnivå jag är en riktigt dålig på denna stereon så all hjälp tack!smile

Team_Bilradiohuset
15 augusti 2012 · 452 Inlägg

Ett bra tips är att kasta ur Saab orginal cd spelaren då den knappt duger till att skrämma kråkerna på åkern med.
Sätt i en cd spelare typ Alpine, Kenwood eller Pioneer och koppla ditt steg till den.

Byt gärna 3,5" högtalarna på brädan och kasta in ett par 6,5" i dörren då du ej har högtalare där i dagsläget.
Att bara montera bas och åka runt och poppa med 3,5"i brädan lär du tröttna på jäkligt fort smile

mvh mackan

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet
Volvo C30T5 "C30 Nurburgring Edition" (2007)
Volvo S70 T5 "Dragrace edition" (1997)
Elkbrew
15 augusti 2012 · 30 Inlägg

Tack för snappt svar! Är det så simpelt? smile jag har ju 6.9or i bak kan ja koppla dom till mitt steg med isf? smile  Funkar det med denna stereon? http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 7188.6139/
tänkte också det är väl inte så mycket strul att få dit en dubbel din? smile tack! smile

Dynamic_Bass
15 augusti 2012 · 926 Inlägg

Elkbrew skrev:
Tack för snappt svar! Är det så simpelt? smile jag har ju 6.9or i bak kan ja koppla dom till mitt steg med isf? smile  Funkar det med denna stereon? http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 7188.6139/
tänkte också det är väl inte så mycket strul att få dit en dubbel din? smile tack! smile

Dubbel din får du din utan att modda nåt, men as1 så får du köpa en högtalar adapter annars så får du inte i någon högtalare i dörrarna eller göra egen som jag gjorde wink och 6x9 är bara att koppla in till steget smile

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING
Elkbrew
16 augusti 2012 · 30 Inlägg

Okej Tack för alla svar big_smile

Elkbrew
16 augusti 2012 · 30 Inlägg

En dum fråga kanske. hur får jag ut original stereon? smile

Dynamic_Bass
16 augusti 2012 · 926 Inlägg

Elkbrew skrev:
En dum fråga kanske. hur får jag ut original stereon? smile

du får sticka in 4 st "pinnar" i de 2 par hålen.

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING
Elkbrew
17 augusti 2012 · 30 Inlägg

Okej tack! Någon som vet om jag har magnet ventil på min bil? I fel kategori men ja hoptpas på svar iallafall smile

Dynamic_Bass
17 augusti 2012 · 926 Inlägg

Elkbrew skrev:
Okej tack! Någon som vet om jag har magnet ventil på min bil? I fel kategori men ja hoptpas på svar iallafall smile

nepp det får du köpa om du vill ha de wink

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING
Elkbrew
19 augusti 2012 · 30 Inlägg

men den måste jag väl ha hade tänkt o byta chip? smile Mvh

Dynamic_Bass
19 augusti 2012 · 926 Inlägg

Elkbrew skrev:
men den måste jag väl ha hade tänkt o byta chip? smile Mvh

Ja

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING
Elkbrew
19 augusti 2012 · 30 Inlägg

Okej tack! smile

Elkbrew
22 september 2012 · 30 Inlägg

hej tar min gamla tråd lite:) ja har köpt mig en 744 nu och vill ha in 2-din stereon ja har i saaben men tänkte bara någon som vet var man får tag på 780s stereo panel? tack! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang