3470
Sök

Koppla bort airbag på stolar,V70 fas 1.

BilFixare
23 september 2012
Trådstartare
Hejsan,undra om någon vet hur man koppla bort air bag på stolar på en v70 fas 1?

BilFixare
23 september 2012
Trådstartare
Tittade konstruktionsboken så visa den att förare stol har air bag men sen gick jag ut och skruva låts stolen så visa det att det är ingen air bag på den smile

1 915 Inlägg
23 september 2012
Varför vill du koppla bort sips ?
Är du säker på att det inte sitter en i stolen ?
Den är ju inte synlig, sitter innanför klädseln på sidan mot dörren.
Titta i dörröppningarna på bilen om det står nåt om att den har airbag/sips, står det att den har det så är det nog så!

Ta en hammare o slå till på sidan av stolen, utlöser den så har du en smile (Rekommenderas ej)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

BilFixare
23 september 2012
Trådstartare
Förare sidan vet jag i allafall att stolen inte har air bag.  Jag såg bara en kabel ( Jag tror att den kabel är till eluppvärmning ) och testa ta bort den och starta bilen airbaglampa lyser inte. det måste väl lyser om man koppla bort kabel till airbag?

Jag vill inte ha airbag/sips för att jag vill ha sportstolar istället smile

243 Inlägg
23 september 2012
Airbag kontakter är i största delen gula kontakter, kan vara värt att veta.

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288

1 915 Inlägg
24 september 2012
vad jag läst så på -98 och äldre så är inte sips ihopkopplat med resten av SRS systemet.
Det sitter inga kablar till sips i stolen, utan är inbyggt i stolen.
Från -99 så är sips ihopkopplat med resten av systemet.

Så är bara att plocka ur stolen om man prioriterar sport före säkerhet.

Sitter även bältessträckare i B-stolpen som verkar ha krånglat för många när de bytt stolar. Kan ju va värt att googla på för info.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

BilFixare
24 september 2012
Trådstartare
Jag har en V70 98. När jag skruvade loss förar stolen så såg jag också att det sitter nåt på sidan på stolen men jag ser inga gula kontakter.

Så nu ska bara försöka hitta 1 par billigt sportstolar tongue

1 915 Inlägg
24 september 2012
Som sagt så har du inga kablar/kontakter till sips på din årsmodell, så inte så konstigt att du inte ser några kontakter smile

På sidan av stolen bakom nån plastkåpa så ska det sitta en tändanordning som utlöser sipsbagen vid en krock.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Hobby Fotograf
650 Inlägg
24 september 2012
Det sitter sips i din bil. Det är standard på V70 och gick inte att välja bort. Den är inbyggd i sidan av stolen och är ej synlig. Men du kan som sagt ta in och ur stolen utan problem (tappa den inte) wink

Sök