6904
Sök

Kicker Comp vs Comp VR

603 Inlägg
18 mars 2007
Trådstartare
Ja, innan jag bestämmer mig.
Är det värt pengarna (c:a 800 spänn) att satsa på Comp VR i lådan till skuffen istället för enkla Comp?
Är det så stor hörbar skillnad för ett vanligt mänskligt svensson-öra? tongue
Okej om man ska tävla men på den nivån är jag inte... än iaf big_smile

Hoppas jag ka få hjälp att bestämma mig nu
Ciao!!!

In hoc signo vinces

med lem
1 925 Inlägg
18 mars 2007
snälla, sluta med alla tusentals inlägg du gjort nu ! i stort sett samma fråga i alla me ju !

skillnaden är steget, du behöver mer kraft i steget om du ska "märka" skillnad, men med det steget du ska ha så duger "vanliga" comp

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

603 Inlägg
18 mars 2007
Trådstartare
_fillan_ skrev:
snälla, sluta med alla tusentals inlägg du gjort nu ! i stort sett samma fråga i alla me ju !

skillnaden är steget, du behöver mer kraft i steget om du ska "märka" skillnad, men med det steget du ska ha så duger "vanliga" comp

Du behöver inte svara om det är så jobbigt!
Har inte jag lika mycket rätt att komma med mina frågor och funderingar här som du!?!?
Och om du tycker allt handlar om samma sak så beror det väl på att jag inte fått svar på det jag vill. Så mitt steg är inte tillräckligt för Comp VR menar du?

In hoc signo vinces

med lem
1 925 Inlägg
18 mars 2007
andreas_gbg_ skrev:
Det vet inte fillan för han har säkerligen varken testat comp eller comp vr eller ditt steg.

har hört både comp och comp vr men dock inte steget !

med lem
1 925 Inlägg
18 mars 2007
Casanovan skrev:
_fillan_ skrev:

Du behöver inte svara om det är så jobbigt!
Har inte jag lika mycket rätt att komma med mina frågor och funderingar här som du!?!?
Och om du tycker allt handlar om samma sak så beror det väl på att jag inte fått svar på det jag vill. Så mitt steg är inte tillräckligt för Comp VR menar du?

självklart har du precis samma rätt som jag ! dock tycker jag att du inte behöver göra en ny tråd hela tiden, du kan ju i stället bara ändra din gamla tråd ? smile har absolut inget emot dig, är bara bra att du vill vara säker innan du gör affär. det där med steget så givetvis räcker ditt steg till compvr ! men jag tror inte du hör någon skillnad . om du förstår vad jag menar ? smile

kan folk PMa mig o säga vad ni har emot mig ? vore ju bra om jag ska kunna bättra mig

603 Inlägg
18 mars 2007
Trådstartare
Okej så om jag har förstått det hela rätt så är VR basarna bättre.
Men skillnaden görs i stort sett bara i resultatlistorna om man är med och tävlar men om man bara spelar för ljudets skull i egna bilen så är det ingen skillnad!? Eller? Någon som säger nåt annat?

In hoc signo vinces

med lem
1 925 Inlägg
18 mars 2007
Casanovan skrev:
Okej så om jag har förstått det hela rätt så är VR basarna bättre.
Men skillnaden görs i stort sett bara i resultatlistorna om man är med och tävlar men om man bara spelar för ljudets skull i egna bilen så är det ingen skillnad!? Eller? Någon som säger nåt annat?

precis så smile kanske är någon liten skillnad, men inget som man märker så mkt. smile hoppas du är nöjd med svaret, är säkert någon som kommer ytrra sig om min kunskap men då får dom väl göra det. jag vet vad jag håller på med, det kan jag säga iaf

6 851 Inlägg
18 mars 2007
Vad hade du för steg?
Comp har lite högre kännslighet, så har du ett klenare steg så kan det vara mer intressant kanske.
Men VR basarna tål mer än det dubbla i effekt (i teorin) så skulle du få för dej att byta steg längre fram till nått starkare, så kanske inte basarna är den svaga länken då.
Hade jag vart du och haft pengarna så hade jag skaffat VR basarna.

603 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
Jag har www.totalljud.se ´s: "TWINFAN 1200 SE 2400W a.k.a twinfan extreme"
Du kan väl kika på det!? Vad jag har förstått så ska det vara utav den bättre modellen!?

In hoc signo vinces

4 571 Inlägg
19 mars 2007
Nu har du skapat 12 st trådar om vad för slags baslåda du skall köpa, skapar du en till blir det låsning av allihopa.

Håll dig till samma tråd eftersom det gäller i princip samma sak.

Har du inte fått nog med svar i de 11 trådarna innan tvivlar jag starkt på att du kommer få det i den 12'e

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
19 mars 2007
Nästan alla basar låter bra i rätt sorts låda och med rätt sorts steg, har sett installationer med riktiga skitbasar (pyramid) som har låtit bra eftersom det är en seriöst byggd och seriöst uträknad låda, mitt tips är fortfarande att du köper separata basar och bygger dig en egen låda, brukar bli bäst då.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Sök