3461
Sök

Angeleys Oneblock inkoppling volvo 850

214 Inlägg
26 september 2012
Trådstartare
Hejsan!
Har nu införskaffat mig, monterat o kopplat in angeleys oneblocks i min 855 -96a smile
Saken är den att jag har inget helljus eller "positionsljus" (ringarna)
Men vad jag vet så har ju 850 en kontakt till poistionsljus o blinkers, o den kontakten är ju inkopplad i blinkersen på angeleyesen nu, ska jag då bara kolla vilken av dessa 3 kablar som går till positionen o klippa denna o koppla in på ringarna på något vänster eller hur ska jag göra detta?
Sedan så är det konverterat till Xenon i helljuset, dessa ska ju då kopplas på en ballast, dessa har jag kopplat osv, men två kablar från denna ska gå till ordinarie lampkontakt stod det på google, men även här är det ju bara en kontakt med 3 kablar till hel och halvlljus, hur ska jag kunna få ljus i dessa, o får jag ens besikta med xenon i helljuset, hur gör jag annars för att få ordinarie igen? bara att skita i ballasterna o koppla vanligt eller är det mer som skiljer?

Tack på förhand!
Mvh FranssonJr

Bakhjulsdrift o kjolar på volvo ska de va ;)

Avstängd
10 388 Inlägg
26 september 2012
Ska man vara petig så "får man egentligen inte" xenonkonvertera helljuset heller, men, mig veterligt (egenupplevt och vad jag hört) så har ingen fått något för det på besiktningen.

Du har H4 original?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

214 Inlägg
26 september 2012
Trådstartare
nej de är väl h1 original i helljuset på "nya" 850, eller kanske h7, jag vet inte riktigt men det är inte h4 iaf för lampan är mindre än den smile men har fått allt att funka nu iaf utom ringarna, kopplade in allt som fanns, en röd kabel från förarsidan som va ihopskarvad med 3 små röda kablar, sen skarvade jag ihop den med motsvarande på andra sidan men inget resultat, så fick sätta i en lampa i hålet under helljuset, men det är ju långt ifrån lika snyggt som ringar, så hur kan ja få dom att lysa ist? smile

Bakhjulsdrift o kjolar på volvo ska de va ;)

Sök