4930
Sök

Saab 9-3 missljudd från bak.

77 Inlägg
26 september 2012
Trådstartare
jag har nått missljud då jag gasar med bilen jag har Slutsteg för bak högtalarna nämligen, å det verkar vara att ström å lågnivå kabeln ligger för nära varandra.
Då är min fråga räcker det att köpa en galvanisk avskiljare? å isånnafall vilken? länka gjärna!

tack i förhand

1 830 Inlägg
26 september 2012
Är slutsteget nytt och helt? om den tagit ett smäll så kanske det blir störningar pga det.

77 Inlägg
26 september 2012
Trådstartare
nä det är nytt.

1 830 Inlägg
26 september 2012
sitter kablarna fast ordentligt på respektive plats? Dvs så ingen glappar.
Senast redigerat av Jiiimmie (26 september 2012)

77 Inlägg
26 september 2012
Trådstartare
ja det gör dom, felet är ju att dom ligger nära varandra. ström å lågnivå jag undrar ju mest om det går att köpa nått som tar bort det.

1 830 Inlägg
26 september 2012
hade liknande fel ett tag men då var det för att de satt löst.. men jadu kolla om brl har något sådant eller ring till dem o fråga ang detta för de borde kunna rekommendera något bra med tanke på att de håller på med bil ljud smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 september 2012
Rätt osanolikt ändå att kablarna ligger för nära varandra, då ska man ha kass lågnivåkabel och väldigt känsligt steg. Jag tror du bränt din signaljord, kolla så att jordkabeln sitter rejält i både steg och bil sen håller du en kabelstump mellan jord och den yttre ringen på en lågnivåanslutning.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

77 Inlägg
27 september 2012
Trådstartare
dra ur lågnivå kablarna i slutsteget för att se om det är att kablarna ligger för nära varandra, då så försvann ljudet.

när jag snackade med en jag känner så sa han att jag ska dra ut lågnivå kablarna i stereon istället å då var detta ljud kvar när jag drog ut dom ur stereon

Sök