Srs- lampa lyser vid besikting mercedes w210

danne_740
27 mars 2012 · 12 Inlägg

Tjena, besiktade min 300 tdt för några veckor sedan och fick på att srs lampan.lyser. Är bytt till sportratt av tidigare ägare och inget mer gjort. Hört att det gäller nya regler så det inte bara är att ta bort lampan eller liknande. någon som vet hur jag kan göra? Tacksam för snabba svar. Mvh daniel

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
27 mars 2012 · 6 170 Inlägg

Du måste fixa ett korrekt motstånd till airbagkontakten och sen släcka srs-lampan, det är den enkla och snabba versionen. Dock funkar det ju bara sålänge inte besiktningsgubbarna har fattat att du bytt ratt utan bara tror att airbaglampan lyser.

Annars så får du helt enkelt leta upp en begagnad originalratt med airbag, sätta i det och släcka lampan så kan du besiktiga. Vill du sen tvunget ha tillbaka sportratten så kollar du upp vilket motstånd du behöver och fixar det innan du byter till nya ratten så att du kan sätta dit det samtidigt som du byter ratt. Ganska onödigt att få tillbaka lampan när man lagt pengar på att få bort den wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Tjaarnlund
27 mars 2012 · 65 Inlägg

Håller med ovanstående. Om du vill veta vilket motstånd du ska ha kan du snacka me nån Merca verkstad. Polaren var in och kopplade ur sin passagerar airbag. Då satte dom dit ett motstånd ist..

Fredrik Tjärnlund!
Skoda Octavia RS -02
BMW 530 -93
MB 200E -92
Volvo V70 (2007)
danne_740
28 mars 2012 · 12 Inlägg

Okej precis. Men ratten fixar jag en original, blir lättast. Men räcker väl inte att bara sätta dit mottståndet och ratten? Lampan kommer väll inte lysa rätt då?

Dirq
28 mars 2012 · 305 Inlägg

SRS systemena är ofta så att du måste in och ta bort felkoden med dator. Vågar inte säga säkert hur det är med din eller om alla är så, men ofta är det så iaf.

Saab 9-5 2,3ltt "Banbilen" (1998)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 mars 2012 · 6 170 Inlägg

danne_740 skrev:
Okej precis. Men ratten fixar jag en original, blir lättast. Men räcker väl inte att bara sätta dit mottståndet och ratten? Lampan kommer väll inte lysa rätt då?

Nej jag sa ju det, du får fixa antingen ratt eller motstånd och sen in på mercedes och nolla felkoden....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang